חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

החשש: קדחת הנילוס

 

עיריית מודיעין תערוך מבצעי הדברה ממוקדים כנגד יתושים. השנה עולה החשש לנוכחות מוגברת של נגיף קדחת הנילוס. לבד, זה יהיה קשה. הציבור נקרא סייע

 

מזג האויר מתחמם ועימו מתעוררים ובוקעים היתושים. השנה קיים חשש מוגבר לנוכחות משמעותית של יתושים נושאי נגיף קדחת הנילוס.

נזכיר כי בשנים האחרונות חלה עלייה קבועה בנוכחות היתושים הללו. ריכוזים שלהם אותרו באזור בן-שמן ושוהם, בעיקר במצבורי צמיגים משומשים.

מחלקת התברואה בעיריית מודיעין מכבים רעות תתגבר בשבועות הקרובים את הטיפול במוקדי דגירת היתושים ותנטר מוקדי דגירה ונוכחות. יערכו מבצעי ריסוס להדברת יתושים. זאת מלבד הטיפול השוטף.

כאמור, העירייה פועלת כבר כעת למציאת מוקדי היתושים ולביצוע ניטורם והדברתם. ממחלקת התברואה נמסר כי לאור ניסיון העבר, הטיפול היעיל ביותר למניעת מטרדי היתושים הוא טיפול במקומות הדגירה, זאת על מנת למנוע את התפשטות הנגיף והמחלה.

העירייה מזמינה את התושבים להצטרף אליה ולהירתם למשימה ע"י איתור מוקדי מים עומדים בחצרות הבתים, מקלטים, בגגות ובמגרשים כגון: דודי מים, תחתיות של אדניות, צמיגים וכלי קיבול אחרים ולייבשם מיידית.

גלישת ביוב לא מבוקרת או דליפת מים, היוצרת שלולית (אפילו טפטוף מזגנים...), עשויים להיות אתרי דגירה. בעירייה מבקשים לגלות ערנות ולדווח למוקד העירוני על כל מוקד דגירה של יתושים בתחומי היישוב. בעלי הבריכות ובריכות הנוי מתבקשים להקפיד ולמנוע התפתחות זחלי יתושים בתחומם.

בנוסף, נקראים התושבים לפעול למניעת כניסת יתושים לבתיהם, ע"י התקנת רשתות בבתים, שימוש בתכשירים דוחי / קוטלי יתושים, המאושרים על ידי משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה, כמו גם הפעלת מאווררים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות