חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מי יסיע את התלמידים

 

מי יעזור לתלמידים להגיע ולחזור מבתי הספר? מיגל הרף מבקש מחברי המועצה לקדם הקמת ועדה ליישום תוכנית הסעות במימון ובניהול העירייה

 

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, מיגל הרף, העביר אתמול, א', מכתב לחברי מועצת העיר וביקש כי תוקם ועדה מקצועית שתבחן חלופות להסעות התלמידים למוסדות החינוך במודיעין מכבים רעות.

כבר באוקטובר השנה ביקשה הנהגת ההורים העירונית למצוא פתרונות ולדאוג לשירותי הסעות לתלמידים. מאז לא נעשה הדבר וכעת שוב מבקש הרף שהעירייה תדאג לספק שירותי הסעות לתלמידים.

במכתבו לחברי המועצה כותב הרף: "עברה עלינו שנה קשה, ואין רואים באופק שהישועה מתקרבת. השרות שאנו מקבלים מקונקס לא רק שלא השתפר, אלא נעשה גרוע ככל שהזמן עובר."

"ברור לי שלהוציא את קונקס מהעיר לא ניתן, אבל כן ניתן להוציא את התלמידים מקונקס", כותב הרף, "הברירה היחידה היא להחיות את תוכנית הסעת התלמידים, בניהול ומימון העירייה. אני רואה בתוכנית זאת מילוי התחייבות העירייה לדאוג לתלמידי העיר (ולהוריהם), להגיע בבטחה ובזמן לבתי הספר וחזרה."

הרף: "אני מבקש להציע להקים בדחיפות ועדה מקצועית, שתציג בפני חברי המועצה דרכי יישום של התוכנית. אנא תחסכו מילדנו עוד שנה של כעס ועצבנות, זאת כאשר בידיכם פתרונות."

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין: "העירייה שותפה לתחושה הקשה ולביקורת הנוקבת על פעילות חברת קונקס בעיר, ופועלת בכל דרך אפשרית, לנסות ולשנות את מהלך פעילות החברה."

"עם זאת, יש להבהיר כי מימון הסעות תלמידים שלא דרך תחבורה ציבורית, הוא בעצם מימון הסעות פרטיות. זאת מאחר ורוב התלמידים בעיר, אינם זכאים כיום להחזר נסיעות ממשרד החינוך, מאחר והמרחק בין בתיהם לבין בית הספר, אינם מזכה אותם בהחזר זה."

"לאור עובדה זו, אם יאורגנו הסעות תלמידים, הרי שהן לא יעלו בקנה אחד עם הסעות תלמידים להן מתכוון משרד החינוך בכנותו כך הסעות לתלמידים הזכאים להן, אלא יוגדרו כהסעות פרטיות לכל דבר. מימון הסעות שכאלה, יעלה כסף רב והן לא תוקצבו מראש בתקציב העירייה לשנת 2008. לכן, אם תתקבל החלטה לקיים הסעות אלה, יהיה צורך לבדוק היכן יכולה העירייה לקצץ שירותים הניתנים כיום לתושבים במסגרת התקציב בתחום החינוך, כדי לממנן, או לחלופין, כדי לא לקצץ בשירותים הניתנים, יממנו ההורים את ההסעות הפרטיות, כפי שהם מממנים כיום אוטובוסים להסעות לטיולים מטעם בתי הספר."

"מאחר והמכתב נכתב לחברי המועצה, יצטרכו הם להחליט איזו דרך ברצונם לנקוט".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות