חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סוגרים את כיתות האולפן לעולים החדשים

 

איך ילמדו העולים החדשים עברית? חודש לפני סיום הלימודים הודיע משרד החינוך על סגירת האולפן במודיעין. ומה יהיה בשנה הבאה? מחפשים תקציב

 

עיריית מודיעין קיבלה במפתיע הודעה ממשרד החינוך על כוונתו לסגור החודש את כיתות האולפן בה לומדים 24 עולים מבוגרים. כמו כן הודיע המשרד על ביטול האולפנים החל משנת הלימודים הבאה.

עם קבלת ההודעה על הכוונה להקדים את סגירת כיתת האולפן בחודש ימים שלח הסגן מחזיק תיק הקליטה, מיכאל חרל"פ, מכתב דחוף למשרד החינוך.

במכתבו כותב חרל"פ כי מודיעין קולטת עלייה כבר מספר שנים ורבים מהעולים נזקקים ללימודי עברית בכיתות האולפן.

"הופתענו מאד לקבל את הודעת משרד החינוך על סגירת האולפן בחודש מרץ 2008, חודש לפני תאריך הסיום הרשמי שנקבע לסוף חודש אפריל. לא יעלה על הדעת שהעולים יפגעו. הובטח לעולים בתחילת האולפן מתי יסתיים האולפן וצריך לעמוד בתאריך כדי שהעולים יקבלו את המקסימום בלימודי העברית".

כאמור משרד החינוך הודיע גם על ביטול האולפנים החל משנת הלימודים הבאה. לדברי חרל"פ עד כה היה משרד החינוך אחראי על האולפנים לעברית "החל מקום המדינה. כל העולים שהגיעו למדינת ישראל למדו עברית בקורס של קרוב ל-500 שעות שעם סיומו היה להם בסיס להמשך ההתאקלמות במדינת ישראל."

בתגובה מסרה מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי "כי עקב קיצוצים כבדים שהושתו על המשרד בשנים האחרונות, נאלץ המשרד לבצע קיצוצים רוחביים מידי שנה תוך קביעת סדרי עדיפויות בין פעילותיו השונות. ליבת פעילות המשרד מכוונת לגיל גני הילדים ובתי הספר."

"עם זאת, התחייבה מנכ"לית המשרד בפני וועדת הקליטה של הכנסת כי פעולות האולפנים לעברית לא ייפגעו בשנת הלימודים תשס"ח והשירות הניתן לעולים הלומדים באולפנים ישמור על רמתו למרות הקיצוצים הקשים שנכפו על המשרד."

עוד הוסיפה עמיחי, כי סיכמה עם מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, על הקמת צוות משותף אשר ייבחן את הסוגיה ואת האופציות לפתרון נאות במסגרת התקציבית. הצוות יגיש המלצותיו תוך 3 חודשים.

"לגבי פרויקט עלייה קהילתית של משרד הקליטה, סוכם עם המשרד לקליטת עלייה כי כיתות המשך במסגרת הפרויקט ימשיכו לפעול לאחר קבלת אישור מראש מן המשרד לקליטת עלייה וממשרד החינוך."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות