חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

מילא, שיהיו ימים כאלה

 

קבוצת מכבי עוז מכבים רעות, המשחקת בליגה הארצית לנערים, נקראת על שמו של סמ"ר עוז צמח ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה

 

הליגה הארצית השנה מתאפיינת בכך שיש קבוצה אחת שמנצחת את כולם - הפועל עין גדי ואילו שאר הקבוצות, מנצחות אחת את השנייה. מכבים-רעות התחילה את העונה עם חמישה הפסדים בתשעה משחקים ודורגה אי שם במרכז הטבלה. מאמן הקבוצה, משה מילגרם, נכנס לנעליה של אורנה דץ והקבוצה ביצעה מהפך מדהים, שכלל שבעה ניצחונות בשמונה משחקים, מה שהקפיץ את הקבוצה אל המקום השני בליגה!

במחזור המשחקים האחרון, ארחה הקבוצה למשחק השלמה את קבוצת הפועל טל ירושלים. המשחק היה אמור להתקיים בחודש ינואר, אבל נדחה בשל השלג הכבד שמנע מהירושלמים להגיע לרעות.

מכבים-רעות פתחה עם אסף בר יוסף, נמרוד סלמון, ניב עפרון, ברק צינמון ותומר שטרק.

תחילת המשחק לא העידה על מה שעומד להתרחש בהמשך - שחקני מכבים-רעות נכנסו פעם אחר פעם לסל ועלו ל 6:5. צינמון צבר עבירה שנייה מהירה ומילגרם העלה את שחר פלד מהספסל. פלד חטף ומסר לעפרון שחדר בסבסוב וקלע סל יפהפה. נדנדת הסלים נמשכה בכל הרבע הראשון והוא הסתיים ב 15:14 למכבים-רעות.

הרבע השני נפתח בשמירת 2-1-2 של המאמן הירושלמי, שאליה נוספה מאוחר יותר, שמירת לחץ על כל המגרש. וכך חלפו להם שבע דקות תמימות, מבלי שהקבוצה המקומית תצליח לייצר נקודה. סלמון היה זה ששבר את הקרח, אבל למרות אחוזי הקליעה הנמוכים (פחות מ 30% במשחק כולו) ואיבודי הכדור של מכבים-רעות, הירושלמים הוליכו בשמונה נקודות בלבד במחצית - 29:21.

לשמחת הקהל המקומי, ברבע השלישי, בר יוסף קלע את הסל הראשון למארחים, כבר לאחר חצי דקה. צינמון הפעיל יפה את בר יוסף, שצבר תשע נקודות בתוך הצבע, והוסיף 6 נק' משלו, כולל סל בריברס לייאפ, שצימק ל 39:34. בירושלים היה זה הרבע של בן בבני, שמלבד שמירה טובה בהגנה על שטרק, קלע תשע נקודות, כולל הסל שקבע את תוצאת הרבע - 52:39 לירושלים.

הרבע האחרון יצא לדרך ומכבים-רעות עברה לשמירה לוחצת על כל המגרש. השמירה עשתה את שלה ובר יוסף, צינמון ופלד, הוליכו ריצה של 7:0 וצימקו ל 55:50, 6:23 דק' לסיום. בר יוסף מצא את פלד לשלשה הראשונה של מכבים-רעות במשחק והפער ירד לארבע. צינמון ביצע חסימה גדולה בהגנה, אבל ניסיון החסימה הבא שלו, שלח אותו לספסל עם חמש עבירות, כשנותרו שלוש ורבע דקות לסיום.

פלד קלע שלשה נוספת, שהורידה את הפער לשלוש נקודות בלבד - 60:57 לאורחים, אבל זאת הייתה שירת הברבור של שחקני מכבים-רעות במשחק. עד לסיום, הירושלמים רצו 10:1 וניצחו בסיום 70:58.

קלעו למכבים-רעות - אסף בר יוסף 15 נק' 6 ריב' 4 חט' ו 3 חס', ניב עפרון 13 נק' ו 10 ריב', ברק צינמון 12 נק' 4 חט' ו 3 אס', שחר פלד 11 נק' ו 4 חט' ונמרוד סלמון עם 7 נק'. עוד שותפו: תומר שטרק (8 ריב'), בר יעקבי ושי מקייס.

הרבו לירושלים - בן בבני 13 נק', עומר סביון 12 נק' וטמיר טבו 11 נק'.

משה מילגרם, הסביר לנו תחילה על הסיבות למהפך שחל בקבוצה בסיבוב המשחקים השני : "בסיבוב הקודם, ניצחנו ברוב משחקי הבית, אבל במשחקי החוץ, למרות ששיחקנו טוב, אחוזי הקליעה היו מאוד נמוכים. כשהשתפרו אחוזי הקליעה, התחלנו לנצח גם במשחקי החוץ". ומה לגבי המשחק מול הפועל טל ירושלים? "יותר מדי שחקנים, לא היו בפוקוס ואין לנו סגל רחב, כך שקשה לנצח משחק כזה. בנוסף, הקבוצה מנגד באה מאוד מוכנה למשחק".

את המשחק ניתן לסכם במילותיה של יהודית רביץ : " מילא, שיהיו ימים כאלה, יש טובים יותר מאלה, הם יבואו חזרה".

בעקבות ההפסד, מכבים רעות ממוקמת במקום השלישי בטבלה. 20 צופים חזו במשחק שהתקיים באולם ברעות ואותו שפטו יניב שמש ובני מרקו.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות