חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

”קטינות אינה חסינות”

 

ארבעה חודשי מאסר בפועל נגזרו על נער קטין ממודיעין שנהג בפראות על קטנוע בעיר בהיותו פסול רשיון. גם במשטרת מודיעין הופתעו מחומרת העונש

 

עונש חמור וחריג בחומרתו נגזר לאחרונה על קטין ממודיעין שנהג בקטנוע בפראות, בהיותו פסול רשיון ולאחר שניסה לברוח מהשוטרים. השופט סירב לקבל המלצות מקלות של שירות המבחן לנוער והעדיף לפסוק ברוח תקדים של השופטת ארבל שאמרה במקרה אחר "כי קטינות אינה חסינות".

הרשעה וענישה חמורה וחריגה, של עונש מאסר בפועל, נפסקו לפני כשבועיים לנער ממודיעין שנתפס נוסע בקטנוע ללא רשיון וללא ביטוח. ייחודו של גזר דין זה הוא בחומרת הענישה ובחריגה מהמקובל בבתי המשפט לנוער שנהגו עד כה בדר"כ ביד רכה יותר כלפי עבריינות נוער.

הנער הקטין, נתפס בחודש נובמבר האחרון על ידי הסיירים אלי חג'ג' ואריק בר כליפא ממשטרת מודיעין שעה שנהג בקטנוע ללא לוחית רישוי ובשעה שהיה בפסילת רשיון.

זאת ועוד, כשהורו לו שוטרים לעצור בצד הכביש, ברח מהם בנסיעה פרועה, עלה על מדרכה עם הולכי רגל ובהמשך כשהחליק ונפל, ניסה להימלט מהמקום רגלית. במרדף שהתפתח אחריו הוא נתפס. אז גם התברר כי שבועיים קודם נפסל רשיונו למשך שנתיים על ידי בית משפט, בשל עבירה דומה. אולם אז העדיף בית המשפט שלא להרשיעו בדין.

במהלך הדיון המשפטי המליץ שירות המבחן לנוער בתסקירו שלא להרשיעו ולנקוט כלפיו ביד רכה של עבודות שירות והשתתפות בקבוצת טיפול. אולם השופט, סגן נשיא בית המשפט לנוער, שרצקי צבי, סירב לקבל את המלצת שירות המבחן בטענה כי "הנער אינו לומד לקח ואינו מבין את משמעות ההליך המשפטי"

בגזר דינו העדיף השופט שרצקי להביא אסמכתאות מחמירות מפרשיות קודמות של נהיגה אלימה ופרועה. הוא גזר על הקטין 4 חדשי מאסר בפועל (שירוצו בעבודות שירות בעיריית לוד), 6 חדשי מאסר על תנאי לשנתיים, קנס כספי של 2000 שקל או 20 ימי מאסר בתמורתם, ערבות של 4000 שקל או 40 ימי מאסר תמורתם שלא יעבור בשנתיים הקרובות עבירות דומות לאלו בהן הורשע.

ממשטרת מודיעין נאמר בתגובה כי אף הם הופתעו מחומרת העונש וביקשו להסב את תשומת לב ההורים לפסיקה:"החמור מכל הוא שבמצב כזה אם היו נפגעים אין שום ביטוח שמכסה את הנזקים וההורים הם שישאו בהוצאות הכספיות הכבדות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות