חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

משחק מסוכן

 

ב-35 גנים ציבוריים נתגלו בשנה החולפת ליקויים חמורים במתקני המשחקים. העירייה: כל הליקויים תוקנו במרבית המתקנים. 18 גנים במכבים רעות עדיין מחכים לתעודת תקינות ממכון התקנים

 

בדיקת תקינות למתקני משחקי ילדים שבוצעה על ידי מכון התקנים בשנה החולפת העלתה כי במודיעין מכבים רעות קיימים ליקויים חמורים ב-35 גני ילדים ופארקים ציבוריים. הדו"ח של מכון התקנים מתייחס לבדיקות שנערכו במחצית השניה של שנת 2005 בחצרות גני הילדים ובפארקים הציבוריים במודיעין מכבים רעות.

על פי הדו"ח נבדקו מתקני המשחקים במודיעין בין החודשים יוני עד דצמבר 2005 בעשרות גני ילדים ופארקים ציבוריים. בדו"ח לא מצוינים המתקנים בהם נמצאו הליקויים בכל אחד מ-35 הגנים אלא רק צוין האם נמצא ליקוי חמור.

לשאלתנו ענו מדוברות העירייה כי אין באפשרותם לפרט כל מתקן ומתקן בו נמצאו הליקויים ומעבר לכך בעירייה לא מחכים להוצאת הדו"ח השנתי וכבר באוגוסט האחרון נשכר קבלן במטרה לתקן ולהכשיר את מתקני המשחקים ברחבי העיר לרמת התקן הישראלי. לדברי העירייה זו הפעם הראשונה בעיר שנשכר קבלן שזה תפקידו והוא עורך כל חודש בדיקת תקינות במשחקים בעיר ופועל במקרים שיש צורך בתיקונים.

בדו"ח מפורטים כאמור 35 מקומות בהם נתגלו ליקויים חמורים עד קריטיים ביניהם ליקויים בגינות המשחקים בגן יעלים וגן פעמונית ברחוב רכסים, גני הילדים אפיק ופלג בבית ספר אסיף, בשלושה גני ילדים ברחוב דוד אלעזר, בגן דולפין בשדרות עומרים, בגינה הציבורית בעמק החולה 20, בגינה בנחל ציפור 19, בגן רימון בבית ספר אופק, בגן ציבורי ברחוב גלבוע במכבים רעות, גינה ציבורית ביונה הנביא ועוד.

בתגובה נמסר מדוברות העירייה כי מרבית הליקויים תוקנו ומאוגוסט 2005 ועד היום הוכשרו כל מתקני המשחקים ב- 135 גני הילדים והחטיבות הצעירות במודיעין מכבים רעות וכולם עומדים בתקן הישראלי.
הדוברות: "עיריית מודיעין מכבים רעות פועלת מזה זמן באופן עצמאי, להכשרת כל מתקני המשחקים בעיר, לבטיחות ילדי העיר. באוגוסט 2005, ביצעה העירייה מהלך שטרם בוצע בעבר, ושכרה קבלן שכל תפקידו הוא להכשיר מדי שנה את מתקני המשחקים בגני הילדים בחטיבות הצעירות ובשטחים הציבוריים לעמידה בתקן הישראלי ולשמור על תקינותם באופן רציף. בשטחים הציבוריים במודיעין מכבים רעות יש כ-100 מתקני משחקים. במודיעין עצמה, רובם המכריע קיבלו תעודות תקינות ממכון התקנים."

אבל התיקונים מתברר לא בוצעו בכל המקומות בהם נתגלו הליקויים. הדוברות: "במודיעין שני מתקנים בלבד עדיין נדרשים להמשך עבודה המתבצעת בימים אלה. במכבים וברעות 5 מתוך סך כל 23 המתקנים הקיימים קיבלו תעודות תקינות ממכון התקנים. בשאר המתקנים מתבצעת כיום עבודה להתאמתם לדרישות התקן הישראלי החדש".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות