חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מרחב מציע להקים בית יד לבנים

 

חבר המועצה, אמנון מרחב, פועל להקמת בית יד לבנים במודיעין וקונסרבטוריון עירוני במתחם היכל התרבות. מבקש להניח את אבן הפינה ביום הזיכרון

 

חבר המועצה, עו"ד אמנון מרחב, הגיש אתמול, א', הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה הבאה לאשר הקמת בית יד לבנים במודיעין-מכבים-רעות וקונסרבטוריון עירוני במתחם היכל התרבות.

לדבריו: "ב-6 וב-7 במאי יתייחד עם ישראל עם זכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה מאז קום המדינה ועד ימינו אלה. מלחמת לבנון השנייה ופיגועי טרור שונים, לא פסחו לצערנו על מודיעין מכבים-רעות וגם בעיר שכלו משפחות את יקיריהן. "

"לצערנו הרב משפחת השכול בעיר גדלה, ובית יד לבנים בעיר הופך להיות אחד מאותם נדבכים שעיר וקהילה, במיוחד כמו שיש לנו במודיעין, אינה יכולה בלעדיהם כדי להנציח את זכר הנופלים ולעסוק במורשת שהשאירו אחריהם."

בהצעתו מפרט מרחב את חוק "בתי יד לבנים" משנת 2007 לפיו רשאית רשות מקומית להקים בתחומה בית יד לבנים ולסייע במידת האפשר במימון הוצאות קיומו, אחזקתו, פיתוחו וניהול פעולותיו.

מרחב: "פעילות יד לבנים נוגעת בתחומים רבים של חינוך, מורשת קרב ותרבות ומכאן גם נולד הרעיון לנצל את השטח המיועד זה מכבר להקמת קונסרבטוריון עירוני, במתחם היכל התרבות בעיר, ולשלב במסגרתו ולהפעיל בו את בית יד לבנים העירוני."

"בית יד לבנים לא יציע לפי המתווה שאנחנו חושבים עליו רק הנצחה", אומר מרחב, "אלא גם פעילות תרבותית שקשורה, במקרה הזה, במוסיקה. הוא יהיה מקום חי, דינאמי, פעיל ונושם שיכנסו אליו לשמוע קונצרטים, הרצאות, לערוך בו חזרות וכמובן לקיים מופעים וחוגי מוסיקה לילדים נוער ומבוגרים. לכל הפעילות הזו תהיה זיקה גם לפעילות ההנצחה ומורשת הנופלים."

"התכנון של הקונסרבטוריון כבר קיים, ואנו סבורים ששילוב ההנצחה, עם פעילות תרבותית וחינוכית, הוא שילוב מכובד וראוי שלקהילה יהיה בעל ערך ומשמעות."

בהצעת ההחלטה מבקש מרחב כי העירייה תקים את בית יד לבנים וכן יוקם ועד מנהל ובו נציגי העירייה, נציגי המשפחות השכולות ונציגי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

לשאלת התקציב מציע מרחב כי העירייה תתקצב את הפעילות השוטפת ולשם הקמת המבנה תאשר תקציב בלתי רגיל מהקרן לעבודות פיתוח בגובה 5 מיליון שקל. וכן תמנה ועדת היגוי בהשתתפות נציגי הועד המנהל של בית יד לבנים מהנדס העיר חבר המועצה מוטי גרונר ונציגים נוספים שתקבע מועצת העיר.

לסיכום מבקש מרחב כי "ביום הזיכרון הקרוב, ערב יום העצמאות ה- 60 למדינת ישראל תונח אבן הפינה להקמת בית יד לבנים והקונסרבטוריון העירוני."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות