חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המחסור במחשבים: מחריף מאבק ההורים בניצנים

 

בניצנים יש מחשב אחד לכל 35 ילדים. ההורים דורשים מהעירייה לרכוש 18 מחשבים חדשים כדי לעמוד על יחס המינימום שקבע משרד החינוך מחשב לכל 10 תלמידים. העירייה בתגובה: על פי הממוצע העירוני במערכת החינוך במודיעין קיים מחשב אחד לכל 13 ילדים

 

"שר החינוך, מאיר שטרית אומר מפורשות כי על הרשות המקומית לדאוג לרכישת המחשבים לבתי הספר". כך מסר השבוע דובר הנהגת ההורים בבית ספר ניצנים, אורי שור. ההורים בניצנים ממשיכים במאבק בו פתחו בשבוע שעבר בדרישה כי העירייה תרכוש לבית הספר מחשבים חדשים על מנת להשלים את החסר. יצוין כי בניצנים לומדים כ-600 תלמידים ובבית הספר יש רק 17 מחשבים.

שור: "חינוך ילדי מודיעין, נמצא בתחתית סולם העדיפויות של ראש העיר, משה ספקטור. זה ברור לכולנו. אך כשמזלזלים בחינוך מצד אחד, ומפרסמים נתונים שקריים מצד שני זה כבר השיא. אפשר לרמות את כולם חלק מהזמן או לרמות חלק מהאנשים כל הזמן. אבל אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן." דבריו של שור מתייחסים לנתונים שמציגה העירייה באתר האינטרנט העירוני על מערכת החינוך לפיהם עומד היחס במודיעין על מחשב אחד לכל 13 ילדים.
"אנו פונים לראש העיר ומבקשים לאפשר לילדנו ללמוד בתנאים הבסיסיים ביותר, ולהעביר לביה"ס ניצנים את המחשבים החסרים", אומר שור, "יחס המחשבים בבית הספר עומד על מחשב לכל 35 ילדים ולא כפי שנכתב באתר העירייה מחשב לכל 13 ילדים. אנו דורשים למחוק מאתר האינטרנט של העירייה את הנתונים השקריים ולעדכן במיידי את הנתונים האמיתיים".

השבוע החריפו ההורים את המאבק והם דורשים מהעירייה לרכוש לבית ספר 18 מחשבים על מנת להגיע למינימום הנדרש על פי משרד החינוך. שור: "עיריית מודיעין מציעה לנו לרכוש 8 מחשבים במודל שספקטור הנהיג במכבים רעות, "שקל מול שקל". העירייה תשלם על 4 בלבד, ובתנאי שבית הספר, באמצעות ההורים ישלמו על 4 נוספים. הצעה זו, לא רק שעומדת בניגוד גמור להוראות והנחיות משרד החינוך, היא גם לא פותרת את המחסור החמור במחשבים."

בתגובה נמסר מדוברות העירייה: "לצערנו, ה"קביעות" המוזכרות בהודעה לתקשורת אינן נכונות והן מתלהמות ומסיתות. הציטוט המוזכר של השר שטרית אינו מוכר ואינו מגובה בנוהל כתוב. הנהלים הקיימים כיום הם, כי משרד החינוך אחראי לרכישת מחשבים דרך מינהל מדע וטכנולוגיה, כאשר העירייה משתתפת במימון. בעבר השתתף גם מפעל הפיס במימון המחשבים אך מזה שלש שנים לא משתתף ברכישה. לא התקבל כל עדכון על שינוי הנהלים. זאת ועוד: משרד החינוך ביקש מעיריית מודיעין להציג בפניו נתונים מפורטים של הפער הקיים במספר המחשבים בעיר, לשם רכישתם ע"י המשרד בשיתוף עם גורמים נוספים, תהליך המתקיים בימים אלה. למרות טענות ההורים בבית הספר ניצנים, על פי הממוצע העירוני, במערכת החינוך במודיעין קיים מחשב אחד לכל 13 ילדים. כמובן שבית הספר ניצנים נכלל בחישוב ממוצע זה. יש להדגיש כי המלצת משרד החינוך היא כי יהיה מחשב אחד לכל 10 ילדים. זה אינו תקן מחייב."
עוד נמסר מדוברות העירייה כי בימים אלה מעביר מינהל החינוך בעירייה אל משרד החינוך, האחראי על רכישת המחשבים לבתי הספר, מסמך המפרט את הפער הקיים בין המלצות משרד החינוך לבין המצוי בשטח במודיעין. "עיריית מודיעין פועלת מול משרד החינוך, להשלמת הפער במהירות האפשרית, ואף פועלת באמצעים שונים לרכישת מחשבים באופן עצמאי בבתי הספר היסודיים בהם פועלת לפחות מעבדת מחשבים טובה אחת, בפרוייקטים של "שקל מול שקל" עם בתי ספר החפצים בכך".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות