חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בוגרי ’’מסע זהות’’ מסיירים בכיתות ה’ בעיר

 

בני נוער ממודיעין השתתפו בקיץ במסע זהות עם עמיתים מרוצ'סטר. עכשיו הם מספרים על החוויות לתלמידי כיתות ה' שלומדים שיעור על ''חברים מעבר לים''

 

שני פרויקטים של שותפות 2000 מודיעין-רוצ'סטר התחברו השבוע בהצלחה רבה. ארבעה בני נוער, בוגרי "מסע זהות", ביקרו בכיתות ה' בעיר בה מתקיימת תוכנית הלימודים "חברים מעבר לים", מיוזמתה ובביצועה של השותפות.

בני הנוער, נועה אדר, שני הוינו, גל מורגנשטרן ומורן לוי, יצאו בקיץ האחרון עם קבוצה שמנתה 16 בני נוער ממודיעין-מכבים-רעות ועם 16 עמיתים מרוצ'סטר, ל"מסע זהות" בן שלושה שבועות בארה"ב, פולין וישראל.

פרויקט "חברים מעבר לים" החל בשנה הקודמת כתוכנית פיילוט בבית ספר עידנים, המבוססת על חוברת לימודים המביאה סיפורים ודילמות של משפחות יהודיות המתגוררות בחו"ל. לאור הצלחת הפרויקט, והודות לשיתוף פעולה מצד העיריה, בשנת הלימודים הנוכחית השיעור מועבר לכל 45 כיתות ה' בעיר, בשעת לימודים נוספת וללא מימון ההורים.

השבוע, כאמור, התחברו שני הפרויקטים כאשר ארבעת בני הנוער בוגרי "מסע הזהות" ביקרו במספר כיתות ה' בעיר וסיפרו על חוויותיהם עם בני הנוער האמריקאים ועל המסע.

מורן לוי וגל מורגנשטרן ביקרו בבתי הספר היסודיים "עמית" ברעות ו-"קשת" במודיעין, שם הציגו את שלושת חלקי המסע בליווי תמונות וענו על שאלות התלמידים. "כשישבנו לכתוב את השיעורים" מספרים מורן וגל, "ניסינו לחשוב על דרך מקורית בה נוכל להעביר את החוויה שעברנו ואת המידע שקיבלנו בצורה ברורה ומעניינת".

לדבריהם, בסוף השיעור "נשאלו שאלות רבות אשר הוכיחו לנו כי אכן התלמידים הקשיבו והתעניינו. גם תגובות המורים היו חיוביות".

בבי"ס "עידנים" ביקרו שני הוינו ונעה אדר בשתי כיתות ה' בה נלמד הנושא לעומק עם המנהלת אביבה דביר, אשר ביקרה עם משלחת מורים ברוצ'סטר ואשר מרכזת את פרויקט "הגשר החינוכי" בשותפות 2000 מודיעין-רוצ'סטר.

נעה ושני הביאו איתן כתבות שפורסמו בעיתונים במודיעין וברוצ'סטר כדי להראות לתלמידים, אשר הגיבו בהתלהבות. "נועה ואני חששנו כי שיעור שלם יכול להיות יותר מידי ואף נשעמם את הילדים", מספרת שני על חששותיהן לפני המפגש, "אך למעשה הילדים היו מרותקים לנושא, השתתפו בצורה מדהימה והסתבר כי חששנו לשווא כי השיחה עם הכיתה גלשה לזמן ההפסקה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות