חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הפגנה ”חגיגית” בבילעין

 

לרגל 3 שנות הפגנה בגדר בילעין, הגיעו ביום שישי האחרון אורחים, בהם ח"כ מחמד בראכה. ההפגנה ממשיכה להתקיים למרות פסיקת בית המשפט לשינוי התוואי

 

הפגנת השבוע בבילעין היתה הפגנה "חגיגית", למלאת 3 שנים לקיומה. לרגל המאורע המיוחד הגיעו למקום אורחים ובהם ח"כ מחמד בראכה, חבר הפרלמנט הפלסטיני ד"ר מוסטפא ברגותי, חבר הועדה העממית נגד הגדר בבילעין, עבדאללה אבו-רחמה, נשיא בתי הדין השרעיים טייסיר תמיני ואחרים.

מדובר צה"ל נמסר כי חייל צה"ל נפצע קל מאבנים. הוא טופל במקום. עפ"י גרסת צה"ל, מאות פלסטינים, אזרחים זרים וישראלים התקהלו סמוך לגדר תוך שהם מפרים צו שטח צבאי סגור. הם ניסו לפגוע בגדר ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב המאבטחים את האזור. הכוחות נאלצו להגיב באמצעים לפיזור הפגנות לעבר מפרי הסדר.

ממשתתפים בהפגנה בבילעין דווח כי שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל ירו כדורי גומי וגז מדמיע לעבר המפגינים. לדבריהם, "פעיל שלום, אזרח אמריקני, נפצע באורח בינוני מכדור גומי שנורה לעברו והוא פונה לבית החולים ברמאללה".

עפ"י הערכת המשתתפים בהפגנה היו במקום כ-2000 איש. להערכת גורמי הבטחון נטלו חלק בהפגנה "כמה מאות" מפגינים.

חבר הכנסת מחמד בראכה שהגיע אף הוא להפגנה נפגע משאיפת גז מדמיע, יחד עם עוזרו הפרלמנטרי שנזקק לטיפול. בדברים שאמר בתום ההפגנה הוא התייחס "לברוטליות הידועה לשימצה של מג"ב וצה"ל", ל"דיכוי" ולמחאה הלא-אלימה נגד הגדר אשר גוזלת את אדמתם ואת מחייתם של תושבי בילעין".

נציין כי הפגנה זו בוצעה כאשר ברקע עומדת החלטת הבג"ץ מחודש ספטמבר. בהחלטה קיבלו שופטי בג"ץ את עתירת תושבי בילעין, שביקשו לשנות את תוואי הגדר ליד כפרם. השופטים חייבו את המדינה לקבוע תוואי חלופי לגדר, בדיוק במקום בו ממשיכים תושבי הכפר להפגין ולהתעמת עם צה"ל. זאת בידיעה שהתוואי הקיים ישונה ויוזז מערבה.

למרות טענותיו של פעיל האנרכיסטים כי "צה"ל מתעלם מפסיקת הבג"ץ" (YNET), נודע כי העיכוב בביצוע בשינויים בתואי הגדר באיזור בילעין ומודיעין-עילית, הוא תוצאה של בעיות תכנוניות אותן מכתיבה הטופוגרפיה הקשה והמבותרת באזור הזה. למעשה, נמסר, רוב תקציב הגדר לשנת 2008, יופנה לתיקונים המחוייבים מפסיקות הבג"ץ, כאשר בפועל כמעט ולא יישאר תקציב להמשך הקמתה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות