חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הסופר אפרים באוך התארח בבית הסופר

 

בית הסופר במודיעין אירח את יו"ר איגוד הסופרים המשורר הסופר העברי-הרוסי אפרים באוך. בערב הוצגו יצירות של אומני מודיעין שנעשו בהשפעת שיריו

 

בית הסופר מודיעין והסביבה (ע"ר) אירח ביום רביעי שעבר בהיכל התרבות את הסופר-המשורר אפרים באוך, יו"ר איגוד הסופרים העברי-הרוסי. לערב הגיע קהל רב ובין היתר ראש העיר משה ספקטור.

אמנים בעיר קיבלו כחודשיים לפני האירוע שירים של אפרים באוך וציירו שורות משיריו. תוצאת עבודתם הוצגה בתערוכה ססגונית לכבוד האורח. בין היוצרים שהשתתפו בתערוכה נמנו אורלי שפיר, אילת עמית, אביבה ברגר, רוני מעין ויעקב שילה.

אוצרת התערוכה, האמנית אורלי שפיר, סיפרה על החוויה של יצירה בעקבות יצירה והודתה לד"ר חלי אברהם-איתן, מנהלת בית-הסופר על היוזמה שהפגישה יוצרים מתחומים שונים תחת קורת גג אחת.

חלי אברהם-איתן אמרה כי היוזמה החלה בערב חנוכת בית הסופר בהיכל "קברט שירי אור" בה הוצגו שירים וסיפורים בנושא האור והוצגו עבודות אמנות בנושא האור של שלושה אמנים ממודיעין.

במהלך הערב שר הסופר והמשורר, אפרים באוך, בלווי עצמי בגיטרה, מחרוזת שירים שסבתו עליה השלום נהגה לשיר בילדותו. לתכנית המוסיקאלית תרמה המקהלה הרוסית בניצוחו של פליקס סולומוניק ששרה בעברית, ברוסית, בעברית ובאידיש ונגן חליל-הצד, תומר עמרן.

את הערב הנחה בכשרון סאשה דרנקר, ששוחח עם הסופר ברוסית ובעברית. כשרון נוסף גילתה חלי בקרב העולים, את ד"ר אליה נימצוב מחבר הספר "הקדר ממודיעין" שתרגם את שירה של חלי "יוליה" לרוסית (מתוך ספר שיריה "נופי הבית", כרמל, 2003). חלי קראה את השיר בעברית ואיליה ברוסית.

במהלך הערב סיפר אפרים באוך, כי את השירים המופיעים בקובץ "ירושת המרחקים", שחלקם צוירו ע"י האמנים, החל לכתוב בהיותו בן שש-עשרה. שירים אלה אסור היה לפרסם, לקרוא או להעביר אל מחוץ לברית המועצות, וכל המסתכן בכך היה צפוי למאסר.

בזמן העלייה לישראל אבדו השירים. כעבור 15 שנים בשנת 1992 התגלו במפתיע בארה"ב. אפרים, שהתרגש עד מאוד מן הערב כולו, ביקש מחלי ליטול חלק גם ב"קברט שירי אביב", שיתקיים בהיכל התרבות באפריל והציפייה להמשך קיום ערבי ספרות ע"י בית הסופר נשמעה מפי רבים מן האורחים שגדשו את ההיכל.

בשבוע הקרוב תיפגש חלי אברהם-איתן עם הסופר, אפרים באוך, לריאיון על ספריו. הריאיון יפורסם בכתב העת "שבילים" אותו חלי עורכת ביחד עם ד"ר שילהב קסט. בכתב העת יפורסמו עבודות האמנות שהוצגו לכבודו של אפרים באוך וצולמו ע"י הצלמת, רחל גרינשפיין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות