חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

סנוניות בגימנסטרדת רעננה

 

מתעמלות ומתעמלי סנונית, נטלו במוצאי שבת חלק בגימנסטרדת רעננה השמינית, שהתקיימה בהיכל אביב ברעננה

 

גימנסטרדה- פירושה מופעי התעמלות ואקרובטיקה. כדי לדעת איך הכול התחיל, נחזור ברשותכם לשנת 1999. בשנה זו, נפגשו לראשונה רותי זוהר מסנונית וציון דהאן, מנהל מחלקת הספורט בעיריית רעננה.

היה זה במהלך הנסיעה הראשונה של הסנוניות לחו"ל, לגימנסטרדה העולמית שהתקיימה בשבדיה, בה נטלו חלק לא פחות מ 30,000 מתעמלים מכל קצוות העולם. המתעמלות הופיעו מספר פעמים במשך אותו שבוע קסום, עד שבלילה אחד, בארבע לפנות בוקר, בלובי של המלון, גמלה ההחלטה בליבם של ציון ורותי, לארגן גימנסטרדה כחול לבן גם בישראל.

חצי שנה עברה וציון קיים ברעננה את הגימנסטרדה הראשונה. הרמה המוצגת בגימנסטרדה היא גבוהה מאוד ומוזמנות אליה רק קבוצות אקרובטיקה חזקות, שעוברות מיון קפדני וכך הפך המופע ,למופע הנחשב ביותר בתחום מופעי הראווה.

הקבוצות המובילות המופיעות דרך קבע בגימנסטרדה הן - סנונית- מודיעין, ג'נרל ג'ימנסטיק רעננה, נבחרת הוד השרון ונבחרת מזכרת בתיה. מעבר לחברות הקבועות במופע, ישנה כל שנה הופעת אורח נחשבת במיוחד. בשנה שעברה, היו אלו נבחרת רוסיה באקרובטיקה, ואילו השנה, נטלו חלק באירוע מתעמלות עירוני חולון ואירה ריסנזון, שתייצג את ישראל בקיץ הקרוב במשחקים האולימפיים בהתעמלות אמנותית.

בשלוש השנים האחרונות, משמש האירוע כערב התרמה למען "קרן רועי לא אחסר"- עמותה שפועלת ומסייעת לתלמידים נזקקים תושבי רעננה, בתחומים רבים כגון: קניית ספרי לימוד, עזרה במימון טיולי ביה"ס, משלחות נוער לפולין, חוגים ועוד. הקרן מנוהלת על ידי אתי חסן, אימו של רועי, שהשנה ימלאו עשר שנים למותו.

לאלו שלא נמנו על מאות הצופים שגדשו את האולם ברעננה, נספר שהגימנסטרדה החלה במופע לייזר אורות וצלילים, ששילב מתעמלות וירטואליות עם שמות הלהקות הנוטלות חלק במופע. הסנוניות, עבדו עם צוות המאמנים שכלל מלבד רותי זוהר, גם את ג'קי רוזנצוייג, עדי לוי, ולדמיר שייבץ ואלה שטילוב, והופיעו עם שני קטעים - "הבדים", לצלילי שירו של מייקל ג'קסון ו"הפסים", שלווה במוזיקה אירית סוחפת.

ומה הלאה - קשרי ידידות אמיצים, נרקמו במהלך השנים בין הקבוצות השונות הנוטלות חלק בגימנסטרדה. מדי שנה בחנוכה, נפגשות הקבוצות מרעננה ומודיעין לאימון משותף באולם ברעננה. ולכל מי שרוצה לחזות במתעמלות מקרוב, נספר שמדי שנה בפסח, מתארחות הקבוצות ממזכרת בתיה, רעננה והוד השרון ב"סנוניאדה" המתקיימת במודיעין. אחת לשנתיים שלוש, נוסעות ארבעת הקבוצות לגימנסטרדות בחול. הקשר מאד חזק ומאד מאד יפה וגם ישנם קשרי חברות גם בין המתעמלים והמתעמלות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות