חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

זה לא נעים לראות מגרש סגור

 

מגרש הכדורגל בשמשוני נחנך לפני כחודש אולם שום כדור עדיין לא נבעט מאז הטקס החגיגי. בעירייה מסרו שהמגרש טרם הועבר לרשותם. יצאנו לשטח

 

לפני קצת יותר משלושה שבועות נערך טקס חנוכת מגרש הכדורגל המשודרג בשמשוני אולם עד היום המקום סגור על מנעול ובריח. מאות הילדים שהיו אמורים להתאמן על הדשא הסינטטי הירוק ממשיכים לשחק על מגרשי האספלט בבתי הספר.

בתחילת השבוע יצאנו לבדוק בשיתוף עיתון "זמן מודיעין" מדוע המגרש עדיין לא נפתח. מדוברות העירייה השיבו לגבי עיתוי חנוכת המגרש כי הוא התקיים עם סיום העבודות בו "אך טרם הסתיימו הליכי מסירת המגרש לעירייה, הנדרשים לשם תחילת הפעלתו."

לשאלתנו מתי יתחיל לפעול המגרש השיבו מהדוברות: "עם מסירת המגרש לעירייה באופן מלא, יחל תהליך ההפעלה. תהליך מסירת המגרש אמור להסתיים בימים הקרובים". אולם בעת הביקור במקום בשעות היום מצאנו כי יש מי שכבר מצא דרך להיכנס בקפיצה מעל הגדר ובתוך המגרש התאמן שחקן בודד שניצל את ההזדמנות.

עם התשובה שהמגרש עדיין לא נמסר לעירייה יצאנו לעשות סיבוב במקום עם עיתון "זמן מודיעין" לבדוק מה מצבו.

בבדיקה עלו מספר ממצאים מעניינים. ראשית למידות המגרש. רוחב מגרש הדשא שהוצהר היה 60 מטרים. כשמדדנו התברר שאכן זהו רוחבו מקצה-לקצה. אולם מידת קווי הסימון של רחבת המשחק קטנה יותר. רוחב קו הסימון כפי שנמדד על ידנו היה: 54.40 מטר. מידת רוחב גבולית עפ"י חוקי התאחדות הכדורגל.

קוי הסימון של המגרש מרוחקים כ-2.5 מטר בלבד מהגדר ההיקפית העשויה ממתכת קשיחה ומצד שני מהטריבונות היצוקות מבטון. דבר שמעלה שאלה לבטיחות שחקני הכדורגל.

שנית, מערכת החשמל. בבדיקה שערכנו הוברר שמתח החשמל התלת פאזי שמגיע למגרש חובר ואושר על ידי חברת החשמל ב-14.1.08. אולם בינתיים, מערכת תאורת החירום ההיקפית, שהותקנה על הגדר טרם חוברה למערכת החשמל. דבר שאינו מונע שימוש במגרש בשעות האור.

אך הנורות עצמן ממוקמות בגובה של כשני מטר וחלקם של החיבורים משתלשל מחוץ לגדר כך שלמשל צופים צעירים שיעמדו ליד הגדר יוכלו להגיע בקלות ולגעת בכבלים ובנורות.

בנוסף מצאנו את מערכת ההשקיה ממוקמת מחוץ למגרש כשפתח הגישה אליה נפרץ עוד בטרם הועבר המגרש לעירייה כך שכיום ניתן לגנוב או לחבל במערכת שערכה נאמד באלפי שקלים.

מיקומה של מערכת ההשקיה נמצא על גבי מדרון שמנקז את מי הגשמים. הצצה אל תוך הבוץ על מערכת ההשקיה לימדה אותנו שבמהלך הגשם האחרון הוא היה מלא, כולו או חלקו במי הגשמים שהתנקזו אליו.

את השאלות על הממצאים הפנינו לדוברות העירייה שמסרה בתגובה: "רוחב המגרש הוא 60 מטר כולל שוליים, המתאים למשחקי נוער. קווי המגרש הינם במדויק עפ"י המפרט והתוכניות שאושרו לביצוע ע"י מינהל ההנדסה בעירייה ומתאימים לייעוד המגרש."

"בקרת מערכת ההשקיה נמצאת מחוץ למגרש, שם היתה ממוקמת קודם לכן. ראש ההשקיה משמש את הצמחייה מחוץ למגרש. הארון אשר משמש את הרטבת הדשא הסינטטי, הינו ארון חדש והוא נעול."

"מערכת תאורת החרום מסביב לגדר בוצעה בהתאם להנחיית יועץ הבטיחות כאשר התכנון אושר ע"י יועץ החשמל של העירייה. הנורות עצמן נמצאות בתוך תחום המגרש. המגרש נמצא בהליכי העברה לרשות העירייה. תאורת העמודים במגרש פועלת, נבדקה ואושרה ע"י חברת החשמל. "

לשאלה האם יש אישור אכלוס (טופס 4) למגרש הכדורגל השיבו מדוברות העירייה: "לא צריך טופס 4 מאחר וכל התשתיות היו קיימות קודם לכן, ורק שודרגו. לכן יש צורך רק באישורים של בודקים מוסמכים."

אחת השאלות שמסעירות את עולם הכדורגל המקומי היא מי יפעיל את המגרש עם מסירתו בתאריך לא ידוע לידי עיריית מודיעין. על כך השיבו מהדוברות: "את המגרש תפעיל השנה עמותת "סחלבים" שנעזרת להתחלת ההליך בשירותי מתנ"ס מודיעין. ראש העיר הבהיר, כי בשנת הפעילות הבאה, מתכוונת העירייה להוציא מכרז להפעלת המגרש. עדיין אין תאריך לפרסום המכרז".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות