חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

רונה רמון ומשלחת מנאס”א ביקרו בביה”ס ע”ש אילן רמון

 

משלחת מנאס"א ובה שני אסטרונאוטים וציגי משפחות שכולות מאסון ה"קולומביה", יחד עם רונה רמון, ביקרו אתמול בבית הספר הראשון בארץ שהוקם על שמו של רמון ז"ל במודיעין

 

אתמול (ב') הגיעה רונה רמון, אלמנתו של אילן רמון ז"ל, לביקור בביה"ס ע"ש אילן רמון שבמודיעין. יחד עימה הגיעה משלחת מנאס"א ובה שני האסטרונאוטים, סוניטה וויליאמס ומייקל לופז אלגריה, מדענית נאס"א גב' נג'ין קוקס ונציגי שתי משפחות שכולות מאסון הקולומביה, בו נספה גם אילן רמון, לני מקול וג'ונתן קלרק.

הביקור נפתח בברכה מוזיקאלית שנוגנה על ידי תלמידי בית הספר במבואת הכניסה ובמסכת הסבר קצרה בעברית ובאנגלית על בית הספר, שבוצעה אף היא על ידי התלמידים.

בהמשך הביקור התפצלו האורחים וביקרו בכיתות ה' ו', שם ענו לשאלות התלמידים שהיו מגוונות, החל מהתעניינות כנה בדרך עשיית הצרכים בחלל, השינה בתנאים ללא כח כבידה, הכנת האוכל ואכילתו ועוד פרטים טכניים, בצד דרך הגשמת החלום להיות אסטרונאוט והתעניינות במסלול הנסיעה וכיצד לא הלכו לאיבוד בחלל.

שאלה אישית שנשאלה רונה רמון: מה הייתה רוצה לומר עוד לאילן? ענתה: "האמת היא שאני מרגישה שאמרתי לאילן את הכל. אמרתי לו שאנחנו אוהבים אותו, אמרתי לו שאנחנו שמחים שהוא חי חיים מלאים ומאושרים. הייתי רק אומרת לו שאנחנו מתגעגעים אליו".

ראש העיר משה ספקטור, סיפר לחברי המשלחת על שיחה אותה ניהל במשרדו עם אילן רמון, כאשר שמע כי רמון, תושב רעות, עומד להיות האסטרונאוט הישראלי הראשון. רמון הבטיח לחזור ולספר לו על "הביקור בממלכת האלוהים". אך הוא לא זכה לשוב. "אני שמח שבית הספר שומר את זכרו חי בעיר." אמר ספקטור.

הביקור הסתיים בסקירתה של מנהלת בית הספר, פנינה שוויקי יחד עם רכזת לימודי המדעים על מהויות הלימוד בבית הספר, דרכי יישום מורשתו של אילן רמון בתכניות הלימודים, פעילות בית הספר ועוד. הסקירה ניתנה בעברית וללא תרגום סימולטני.

ראש העיר משה ספקטור העניק לאורחים שי ומזכרת מביקורם בעיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות