חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

200 חיילים התארחו בבתי העיר

 

בשבת האחרונה של קורס "נתיב" בצה"ל, התארחו החיילים אצל משפחות מארחות במודיעין. לרובם הייתה זו חוויה ראשונה עם המושג "בית יהודי"

 

כ- 200 חיילים התארחו במהלך השבת האחרונה אצל משפחות ברחבי העיר. הארוח נעשה במסגרת פרוייקט "נתיב". קורס "נתיב", הינו קורס בסיסי ביהדות וציונות המיועד לחיילי צה"ל יהודים ושאינם יהודים. הקורס פועל מטעם המכון ללימודי היהדות. המכון הוקם בהחלטת ממשלה יחד עם הסוכנות היהודית.

ייעודו הוא לימוד יהדות לעולים שאינם יהודים יחד עם חיילים שהם יהודים, בשיתוף עם חיל החינוך. מבין אלו שאינם יהודים עפ"י ההלכה, רבים מבקשים להצטרף לקורסי המשך לקראת גיור. השבת האחרונה של הקורס היא שבת אירוח במשפחות/קהילות אשר באורח חייהם מבטאות את הערכים הנלמדים בקורס. האירוח במודיעין התקיים בשיתוף פעולה עם מחלקת תרבות - תרבות תורנית.

מטרת השבת הייתה הכנסת אורחים וחשיפת אורח חיים יהודי לעולים המבקשים ללמוד יהדות. המפגש הבלתי אמצעי עם משפחות ותיקות בארץ, השאיר רושם עז על אותם חיילים, אשר לחלק מהם זו הפעם הראשונה שהתארחו אצל משפחה ישראלית ולנו בביתה. 9 קהילות התנדבו לארגן ולארח בביתם את החיילים: "צעירי מודיעין", "לב אחים", "כלל ישראל", אהבה ואחוה", "חושן מודיעין", "אחדות ישראל", "שבטי ישראל", "משכן שלום" ו"אדיר במרום". הקהילות ארגנו עונג שבת עם דברי תורה ובמהלך השבת הדריכו את החיילים ואפשרו להם ליהנות מהכנסת אורחים כדרכו של אברהם אבינו.

במוצ"ש נפגשו כל החיילים עם מארחיהם במלווה מלכה בבי"ס דורות. ביחד שרו משירי ארץ ישראל ושירי קודש. ברכו את הנוכחים מיכאל חרל"פ - סגן ראש העיר והרב צ'קוטאי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות