חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הרכבת בערה במנהרה

 

תרגיל חילוץ נוסעי רכבת שנתקעה במנהרה במודיעין, נערך אתמול (ד') במנהרת הרכבת. היה שם הרבה עשן, כוחות חילוץ והצלה וציוד חדיש. שלא נדע מצרות כאלה....

 

כמו כל תרגיל המוכר לרבים עוד מתקופת הצבא, גם תרגיל החילוץ מרכבת בוערת במנהרה, התחיל אתמול (ד') בסיפור מעשה: הרכבת למודיעין עשתה את דרכה מתחנת פאתי מודיעין, אל תוך המנהרה המובילה לתחנתה הסופית, תחנת מודיעין מרכז. ברכבת היו כ-500 נוסעים. השעה 11.00.

לנהג הקטר התברר שבאחד הקרונות פרצה שריפה, אולם הוא המשיך בנסיעתו במנהרה לעבר מוצאה סמוך לפארק ענבה. אלא שהאש התפשטה במהירות והנהג נאלץ לעצור את הרכבת בתוך המנהרה ולנסות ולחלץ את נוסעיה. הוא הפעיל את קריאת החירום ובלם את הרכבת בתוך המנהרה.

בעיה כזו תורגלה אמש לראשונה , משום שעד כה לא היו בארץ מנהרות רכבת בסדר גודל שכזה (1700 מטר), שהצריכו התארגנות מתאימה. כוחות חילוץ והצלה בסדר גודל שטרם הופעל עד כה הוזנקו למודיעין. כ-15 אמבולנסים, 10 מכוניות כיבוי, כ-200 שוטרים ובנוסף אנשי המשרד לאיכות הסביבה ואחרים, נעו אל מקום ריכוז הכוחות במגרש החניה הצפוני שמעל לפארק ענבה בקצה עמק זבולון. חפ"ק הוקם במגרש החניה הדרומי.

בשלב זה אין מידע על מהות הארוע. קיימות אפשרויות שמדובר בארוע על רקע פחע"י, שימוש בחומרים כימיים-היתה אפשרות גם כן, כמו גם חמרי נפץ או שריפה מסוג אחר. ראשונים נכנסים למנהרה אנשי כיבוי האש. באישורם נכנסו אנשי היס"מ של המשטרה.

רק כשהוברר שמדובר בשריפה רגילה, החלו שאר כוחות הפינוי וההצלה לזרום אל תוך המנהרה. הכוחות אמורים להתמודד עם בעיות קשות של עשן כבד וסמיך, טמפרטורות גבוהות ושדה ראייה מצומצם לאפס.

מערכות ראייה תרמיות מתקדמות אפשרו לסורקים להגיע לרכבת למרות העשן והחום. הם זיהו את הנפגעים ברכבת ובסביבתה הקרובה מוטלים על המסילה. מפוחי אויר ענקיים שנמצאים במנהרה הופעלו לדחיסת העשן החוצה. מפוחים ניידים נוספים הובאו ותגברו את אלו הקיימים.

עשרות אמבולנסים נפרסו ביציאה מהמנהרה ומפיר המילוט שהוקם בעצת מומחי מנהרות שויצריים, בדיוק למצבים מעין אלה. צוותי האלונקאים הוציאו את הנפגעים בעוד צוותי חילוץ חותכים פתח מילוט בקרון שבו תקועים עדיין מספר נוסעים.

תרגיל החילוץ הסתיים בסביבות השעה 13.00. רכבי הפינוי והחילוץ חזרו לתחנותיהם והמנהלים ברכבת ישראל, משטרת ישראל, מד"א וכיבוי אש, יצטרכו להפיק עתה לקחים- וליישמם.

בעוד כחודש וחצי תכנס רכבת אמיתית ראשונה למנהרה שמובילה אל תחנתה הסופית במודיעין, תחנת רכבת מרכז. לא נותר אלא לקוות שהלקחים והדרכים ליישומם, יוותרו על הנייר בלבד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות