חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

ויסוצקי בעיר החשמונאים

 

ערב משירי משורר המחאה הרוסי ולדימיר ויסוצקי נערך בשבוע שעבר בהיכל התרבות. האווירה, הקור והיין היו תפאורה מושלמת. עכשיו רוצים הדרן

 

בשבוע שעבר התקיים אחד הערבים המרגשים שנראו בעיר מודיעין-מכבים-רעות, בכלל ובהיכל התרבות החדש בפרט. מועדון התיאטרון "ספרות זולה", הבן הקטן ו"החצוף" של העיר, הפיק ערב תרבותי נפלא שקצר שבחים רבים.

"התירוץ" היה מלאת 70 שנה להולדתו של השחקן הזמר והמשורר וולדימיר ויסוצקי.

כמאתיים וחמישים תושבים, שהגיעו ליהנות מערב ייחודי, הצטופפו על הבמה סביב שולחנות עם בקבוקי יין, כאשר באופן ייחודי, האירוע התרחש על הבמה ולא באולם עצמו (מאחורי הפרגוד שניתלה בין הבמה לאולם ניתן היה להבחין בצלליות של כיסאות האולם הריקים).

העיצוב המיוחד התבצע כמחאה לזכר המגבלות שהטילו שלטונות ברית-המועצות על האמן, שלא אפשרו לו להופיע באולמות גדולים, או להקליט תקליטים. שיריו התפרסמו רק בהקלטות על סלילי טייפים שהועברו מאדם לאדם, ובהופעות במקומות קטנים ולא רשמיים. בערב כיכב "הויסוצקי הישראלי"- הזמר והמלחין מישה גולדובסקי, ששר את שיריו של ויסוצקי בקול צרוד וסדוק ונפלא ממש כמו המקור. השירים הושרו בעברית, בתרגומים הטובים ביותר שנעשו בארץ לוויסוצקי ולצליל המלודיות הרוסיות הנפלאות שלו.

בנוסף, נטלו חלק בערב גם הזמרת המקומית שרון רוזנבאום, השחקנית והזמרת מריה מושקטין, המשוררת אלה בנאי, ורונה עמיבר, ממייסדי מועדון "ספרות זולה" בעיר. כולן הוסיפו את הקול הנשי המזוהה עם השחקנית מרינה ולאדי, אשתו של ויסוצקי.

את הערב הנחה במקצועיות ובכישרון רב הכותב המשורר וממייסדי מועדון "ספרות זולה", זהר רוזן. ההפקה היתה כאמור של מועדון "ספרות זולה" בניצוחם של אלון שמידט מנהל מח' התרבות ואירועים, אוה רוכמן מנהלת רשת הספריות, אלה בנאי, רונה עמיבר וזהר רוזן .

לנוכח העובדה כי לא היה מקום לכל מי שביקשו לחזות בערב, ולאור בקשות מהקהל, נשקלת האפשרות להעלות את המופע בעיר פעם נוספת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות