חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פרשת חיסון ילדי מודיעין טרם הסתיימה: ”זהו מרוץ נגד הזמן”

 

משרד הבריאות עצר חיסונים במודיעין כמענה לחצבת שפרצה בירושלים. מנכ"ל משרד הבריאות טוען שהעיכוב בחיסון ילדי מודיעין אינו מהותי ויושלם. יו"ר ועד ההורים חושב שזהו "מרוץ נגד הזמן"

 

במכתב תלונה שהעביר סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ למשרד הבריאות בראשית חודש דצמבר 2007, הוא קבל על מצב השלמת חיסוני ה-MMR (חיסון משולש: חצבת, חזרת, אדמת), בבתי הספר היסודיים במודיעין, בשל מחסור בחומר החיסון. סיבת הקבילה הייתה העלייה הדרמטית במקרי מחלת החצבת בקרב ילדים במגזר החרדי בירושלים.

במכתב תשובה עליו חתום מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, הוא כותב בין השאר:" הילדים בגיל בית ספר קבלו את סידרת החיסון הראשוני נגד דיפטריה-טטנוס-שעלת-פוליו בגילאי 2, 4, 6 ו-12 חדשים וכן מנה של חיסון נגד חצבת-חזרת-אדמת בגיל 12 חדשים. חיסונים אלה מקנים להם חסינות לשנים רבות.

יש מדינות הנותנות את מנות הדחף (שנועדו להאריך את משך ההשפעה של החיסון) בגיל מבוגר יותר מאשר בישראל. כך בהולנד, מנה שניה של MMR ניתנת בגיל 9 שנים. בנורבגיה ודנמרק בגיל 12 שנים ובבלגיה בין גיל 10 ל-13 שנים".

ובעניין האחריות של משרדו לביצוע החיסונים, מוסיף פרופסור ישראלי:" עם העברת האחריות על מתן החיסונים בבתי הספר לאגודה לבריאות הציבור, היא התחייבה במהלך שנת הלימודים הנוכחית לתת את החיסונים על פי תכנית החיסונים ולהשלים לתלמידים שלא קיבלו אותם בשנים קודמות.

החיסונים ניתנים במהלך כל שנת הלימודים ואנו פועלים להקדמת המועדים בהם תסופק יתרת מנות החיסון".

יו"ר ועד ההורים הכללי, מר מיגל הרף שהתבקש להתייחס לדברים עדכן ואמר כי למעשה עד היום אין אף אחד במודיעין שבאמת יודע מהו מספר התלמידים שטרם חוסנו. זאת משום שמעולם לא נוהל רישום מסודר בנושא. עוד הוסיף יו"ר ועד ההורים, שהדרך היחידה להגיע בסופו של דבר לכל התלמידים שלא חוסנו זה באמצעות בדיקת פנקסי החיסונים שלהם, בהם בוצע רישום מתן הזריקות.

"עובדתית, תמונת המצב היתה שבמשך שנתיים לא קיבלו חלק מהתלמידים את החיסונים. אני מעריך שמדובר ב-50 עד 60 אחוזים מהתלמידים. זהו נתון שכבר גבל בהפקרות. במיוחד לאור הודעת משרד הבריאות שהוא מפסיק לתת את החיסונים במודיעין. המטרה האמיתית היתה לחסן את הציבור החרדי בירושלים ששם פרצה המחלה. החלטה שעקרונית היא נכונה, אבל היא בוצעה על חשבוננו.

היום, תהליך השלמת החיסונים בתי הספר נמשך והעמותה לבריאות הציבור שקיבלה את המנדט לכך לשמחתי עומדת בהבטחתה שעד יוני 2008 הם יעמדו במשימה. להערכתי הם אכן מתקדמים היטב.

יחד עם זאת, בוא לא נשכח שהכול פה זה מרוץ נגד הזמן. כי עד שאחרון הילדים לא יחוסן, מישהו מהם עשוי לחלות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות