חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

נינג’ות בכסא גלגלים

 

בשורה לנכים במודיעין: הגנה עצמית והישרדות כבר אינם נחלתם הבלעדית של הבריאים. גם נכים יכולים. מחלקת הספורט פותחת קבוצת לימוד הגנה עצמית לנכים

 

ביום שלישי הבא (15.1), יתקיים באולם הספורט ברעות, מפגש הדגמה לפעילות לימוד הגנה עצמית לנכים ומוגבלים. הפעילות נערכת בקבוצה.

עפ"י התכנית היא תפעל אחת לשבוע באולם הפיס ברעות בהדרכתו של יוסי לב, מאסטר לאמנויות לחימה העוסק בהדרכה לנכים מזה שנים. הקורס משלב תרגילים מאמנויות לחימה שונות: קרטה, ג'יאו ג'יצו (ג'ו ג'יצו), קרב מגע, הישרדות, המאפשרים התאמה של מגוון התרגילים ליכולת של כל אחד מהמשתתפים בו.

הייחודיות של ההגנה העצמית למוגבלים ונכים היא בכך שהיא נותנת לאדם בעל אלמנט מעשי: היכולת להגן על עצמו. מדריך הקורס, יוסי לב, מציין כי מתברר שלמרות חוסר האונים שהאדם חש, הוא כן מסוגל להגן על עצמו, להשתלט או לנטרל תוקף בריא.

יש בכך גם תועלת פיזית, פסיכולוגית ונפשית רבה, משמעותה למעשה היא האמירה:"לא אינני חסר אונים, אני יכולה!" כפי שכתבה במאמר שפרסמה אחת הנכות שהתאמנו בהגנה עצמית בקנדה!

מקרה שהיה לפני מספר שנים לאחת הנשים הצעירות שהתגוררו במעון לנכים בירושלים והתאמנה בהגנה עצמית ידגים זאת היטב: האישה המוגדרת כקוודריפלגית (משותקת בארבע גפיים) יכלה להרים את ידיה עד גובה הכתפיים בלבד ונעה בעזרת כסא גלגלים חשמלי.

ערב אחד, בהיותה בכיסאה באחת הסמטאות שבמרכז העיר, ניגש אליה לפתע גבר והחל לבצע בה מעשה מגונה. האישה הייתה המומה לרגע. ואז כמעט באופן אינסטינקטיבי, במעט הכוח שהיה לה, נתנה מכת אגרוף הישר לאשכיו של הגבר שנצמד אליה.

הפעם היה הוא המופתע. זה היה הדבר האחרון לו ציפה מאשה במצבה. הוא עזב את האישה והתכופף תוך שהוא אוחז באזור חלציו הכואב. בשנייה זו התניעה האישה את כסאה החשמלי והסתלקה במהירות מהמקום. במשך כחצי שנה לאחר אותו אירוע לא פסקה מלספר על כך, תוך שהיא מאושרת וגאה ביכולתה ובתושייתה.

בפעילות זו גם תועלת גופנית רבה: הרחבת טווח התנועה ע"י תרגילי הגנה עצמית משמעותיים במקום ע"י תרגילי פיזיותרפיה המשעממים את הספורטאים. הגברת הכושר הגופני. הפעלת מערכות הגוף הפנימיות וסיוע במניעת בריחת סידן.

הנעת האברים הפנימיים, כולל האברים המשותקים הנה חשובה ביותר הן מבחינת מערכת העיכול, המערכת הקרדיו וסקולרית (לב ראות) ושמירה על גמישות הגוף. ספורטאים הסובלים מספסטיות לסוגיה, מנוקשות, ולהפך - מרפיון יוצאים נשכרים: הם לומדים לכוון את תנועותיהם ולפגוע במטרה למרות תנועות בלתי רצוניות, הם מגמישים את שריריהם המכווצים ע"י תרגילי מתיחות מתאימים, והסובלים מחולשה ורפיון שרירים מצליחים לחזקם.

מדריך הקורס, מר יוסי לב, בעל חגורה שחורה דאן 6, שיאמן וידריך את הקבוצה הנו בעל מוגבלות פיזית בעצמו. שימש בעברו כמרצה ומאמן בכיר לספורט נכים בכלל ולאמנויות לחימה בפרט. זכה בשנת 2005 באיטליה בפרס הבינ"ל היוקרתי של I.F.A.P.A על עבודתו ופיתוחיו בתחום. מספר שנים קודם לכן, נבחר כעובד המצטיין של מדינת ישראל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות