חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תחרות בפיזיקה ע”ש ערן כוכבי

 

בימים אלו, יוצאת לדרך תחרות נאמני פיזיקה לזכרו של ערן כוכבי, תלמיד מגמת הפיזיקה בתיכון מכבים רעות- מור מחזור י' . כוכבי ז"ל נהרג בתאונת דרכים ביציאה מרעות שעה ששב לביתו מפעילות בצופים

 

התחרות מתקיימת זו השנה הרביעית, והיא החלה באיחור עקב השביתה. משפחתו של ערן, צוות הניהול של בית הספר ודר' מזין איליה, מרכז מגמת הפיזיקה, מנציחים את זכרו בדרך ייחודית ובתחום שערן כה אהב, לימודי הפיזיקה.

ערן כוכבי ז"ל נהרג בתאונת דרכים בשעות הערב המוקדמות שעה שנסע ברכבו ביציאה מרעות. בבירור שערכנו עם חוקר התאונות במרחב השפלה של המשטרה, נמסר כי ההערכה היא שהתאונה ארעה בשל מהירות גבוהה מדי. אנדרטה מקומית שהקימו חבריו של ערן, מוצבת במקום התאונה וחבריו נוהגים עדיין לפקוד אותה. גם השנה, כמו בשנים עברו, נבחר נושא מרכזי המשלב את נושא הפיזיקה בתחומי הדעת השונים. הנושא הנבחר בשנה זו הינו: "אומנות ולימודי פיזיקה". העבודות ניתנות לביצוע כעבודת יחיד או בזוגות, והן פתוחות לכלל תלמידי בית הספר.

הצגת העבודות ובחירתן תעשה במספר שלבים. בשלב הגמר, תוצגנה העבודות בפני חבר שופטים בראשותם של משפחת כוכבי, צוות פיזיקה, נציגי מנהל החינוך בעירייה ונציגי צוות הניהול של ביה"ס. לכל משתתפי התחרות יחולקו תעודות הוקרה על השתתפותם ולשלושת המקומות הראשונים יוענק, גם השנה, פרס כספי מהקרן ע"ש ערן כוכבי.

זו ההזדמנות לציין כי בשנים עברו הוגשו עבודות בנושאים שונים שבשל רמתן הגבוהה, נבחרו כעבודות הנלמדות במרכז מורים לפיזיקה במכון "דווידסון" שבמכון ויצמן למדע, ברחובות.

בשנה האחרונה הוצגו "מודלים והדגמות ולימודי פיזיקה" ולשלב הסופי עלו שבע קבוצות. שלושת הזוכים בתחרות זו היו בנאי טל וכפיר כרמון עם המודל של " חיבור מנורות במקביל ובטור", דורון קמינר ודניאל פרץ עם דגם של "משטחי חיכוך שונים", אלעד ארגס, גולן אוהד ודן גרנות עם הדגמה של "ניצול כוחות". הפתיע בעבודתו, התלמיד עידן פסט, מכיתה ח', צעיר המתמודדים עד כה, שהכין מודל בנושא "שימוש באנרגיה סולרית". פסט קיבל על כך תעודת הערכה ופרס כספי אותו תרם מייד למעבדת הפיזיקה על שמו של ערן כוכבי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות