חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לא לסמים!

 

בשבוע שעבר התקיים שבוע המאבק בסמים ובאלכוהול. במסגרתו, תלמידי כתות ט' בבתי הספר התיכוניים בעיר צפו בהפקה אור קולית מרשימה שעסקה בנושאים הללו מזויות קצת אחרות מהמקובל

 

שבוע המלחמה בסמים נערך במודיעין במהלך כל השבוע שעבר. במסגרתו נחשפו תלמידי כתות ט' בבתי הספר התיכוניים למיצג חדש שמטפל בנושא הסמים מזויות מעט שונות ממה שהורגלנו עד כה.

המיצג, "מכורים לחיים" הופק על ידי משרד החינוך בשיתוף עם הרשות למלחמה בסמים והובא למודיעין ביוזמתה של מתאמת אס"א בעיר, ליאת אביזמר. בניגוד לתכניות שבוצעו עד כה, בהן חוו התלמידים את הנושא בשעורים פרונטאליים ומפגשים עם נרקומנים שניסו לשכנע עד כמה צריך להימנע משימוש בסמים, הפעם הטיפול נעשה במיצג רב-חושי, מתוך הנחה שצריך להבין את התופעה ולא רק לחוש אותה כצופה מן הצד.

המיצג שנמשך כשעתיים כלל הפקה של סרט תלת מימדי מרשים ביותר, בנוסח הסרטים המופקים בדיסנילנד ובאתרי בילוי אחרים לנוער וילדים. הסרט הסביר באופן רב מימדי כיצד פועלים הסמים השונים על גופנו ועל ההבדלים בין סוגי הסמים השונים.

בהמשך, נחשפו התלמידים בסרט תלת מימדי נוסף, למידע חדשותי- דוקומנטרי שעסק בדרך ייצור הסמים, מי עומד מאחורי תהליך הייצור, השיווק והמכירה ובעיקר, על הקשר שבין מימון הסמים למימון הטרור בכל רחבי העולם.

מיצג נוסף, פעל בעיקר על חוש השמע והראיה באמצעות הפקת מעין תסכית רדיו. מדובר בסיפור אמיתי של בילוי סופשבוע של שני נערים ונערה באחד מאתרי הבילוי המרכזיים בארץ. במהלכו חוו התלמידים בחדר מוחשך לחלוטין שכלל מלבד הקולות גם פעלולי אור, כיצד "מתגלגלים" נערים מיציאה תמימה לבילוי אל בית החולים עם סכנת מוות בשל נטילת אקסטזי.

כל המיצגים השונים קשורים זה בזה ונבנו כמטען ידע שנצבר שלב אחר שלב במהלך חוויית הצפייה בו. בהפסקה חולק לתלמידים מידע כתוב רב על סוגי הסמים השונים וכן סטיקרים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות