חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חשש: שפעת העופות גם באזור מודיעין

 

סגר הוטל על לול תרנגולי ההודו של קיבוץ נחשון, ליד לטרון, בשל חשש מהתפרצות הנגיף. בוצעה פניה לרשות הפלסטינאית לביצוע בדיקות. בכפרי גוש מודיעין עשרות לולי מטילות. אזהרה: אל תגעו בבעלי כנף מתים, התקשרו ודווחו למוקד העירוני

 

סגר הוטל הבוקר על לול תרנגולי ההודו של קיבוץ נחשון. הסגר הוטל בשל תמותה חריגה של עופות. החשש הוא שמדובר בנגיף שפעת העופות. יוזכר כי ב- 24 שעות האחרונות אותר הנגיף, בודאות כמעט מוחלטת בשלושה קיבוצים בדרום הארץ: כיסופים, עין השלושה ונירים. בהודעה שהתקבלה בקיבוצים מהשירותים הוטרינריים הם הונחו להתארגן לביצוע השמדה מוחלטת של מאות אלפי העופות שבלולים. במקביל הגיעו אמש לבית החולים סורוקה שלושה אנשים (לולנים) עם חשש להידבקות בנגיף.


הבוקר בוצעה פניה של משרדי הבריאות והחקלאות לרשות הפלסטינאית עם בקשה לבצע דגימות ובדיקות בלולים שנמצאים בשטחי הרשות. יצויין כי הלולים הקרובים ביותר למודיעין הם הלולים שבכפרים הערביים שממזרח. ענף לולי התרנגולות, בדגש על מטילות, התפתח בכפרי מודיעים בשנים האחרונות. לולים בסדר גודל נרחב ניתן למצוא בכפרים חרבת אל מצ’בח, בית ע’ור תחתא ועוד.

מדוברות העירייה מסרו כי כל האירועים בהם יש חשד לשפעת העופות מטופלים על ידי משרד החקלאות. במידה ותתרחש תמותה גדולה של בעלי כנף בעיר ובסביבה, יתאם הווטרינר העירוני את הגעת אנשי משרד החקלאות.

בעירייה מדגישים כי הדבר הכי חשוב הוא לא לגעת בבעלי כנף מתים. אם תראו ציפור מתה אתם מתבקשים לדווח מידית למוקד העירוני 106 ובשום פנים ואופן אל תגעו בה.

עדכון:אתר וואלה מפרסם בשעה זו כי ’’ארגון "התג הירוק", המפקח על מוצרי מזון מן החי, קורא למבשלי עופות להשתמש בכפפות חד פעמיות לפני בישול העוף ובעת הטיפול בו. ממשרד הבריאות נמסר, כי אין מניעה לאכול מוצרי עוף וביצים, בתנאי שבושלו היטב. בגלי צה"ל דווח, כי ניתן לקבל הנחיות עדכניות לציבור בקווי המידע של קופות החולים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות