חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

העירייה תפצה תלמיד שנפגע במגרש ספורט

 

עמודי תאורה מסוכנים שהוצבו במגרש בעירוני א' גרמו לפציעתו של תלמיד במשחק כדורגל. השופט קבע כי האחריות מוטלת על העירייה ומשרד החינוך

 

בית משפט השלום בירושלים פסק השבוע כי עיריית מודיעין ומשרד החינוך יפצו תלמיד ממודיעין שנפצע לפני חמש שנים בשיעור חינוך גופני במגרש הכדורסל בתיכון עירוני א'.

השופט א' דראל פסק כי העירייה ומשרד החינוך יפצו את התלמיד בסכום של 235 אלף שקל מתוכו תשלם העירייה 75% ומשרד החינוך ישלם 25%.

באמצעות עורך הדין, בועז ארד, תבע התלמיד את עיריית מודיעין ומשרד החינוך על הפגיעה שנגרמה לו בתאונה שאירעה ב-18.11.2002 בעת שלמד בכיתה ז' בתיכון.

בכתב התביעה נטען כי התלמיד השתתף עם בני כיתתו בשיעור חינוך גופני במגרש הספורט של בית הספר. במהלך השיעור נתן המורה לתלמידים לשחק כדורגל במגרש.

במהלך המשחק רץ התלמיד אחרי הכדור, היה מרוכז בו ונתקל בעמוד תאורה. כתוצאה מכך איבד את שווי משקלו, נפל וברך ימין פגעה בברגים שהיו בבסיס עמוד התאורה.

בהמשך, כך מתאר התלמיד הוא ניסה לקום ולא הצליח, המורה ניגש אליו ואמר שאין לו שבר ושני תלמידים לקחו אותו למזכירות ושם תלמיד אחר חבש לו את הברך. לאחר שהגיעה אמו של התלמיד הוא נלקח לטיפול רפואי והופנה בדחיפות לבית החולים, שם התברר כי נגרם לו שבר בפיקה. לתלמיד נקבעה נכות של 10%.

התלמיד טען כי העירייה ומשרד החינוך, הנתבעות, חייבות לפצותו בשל נזקי הגוף שנגרמו לו וזאת בעיקר בשל הצבתו הרשלנית של עמוד התאורה במקום בו הוצב. עיריית מודיעין ומשרד החינוך לא חלקו על כך שהתובע נפגע באופן המתואר לעיל ואולם עמדתן היא כי אין להטיל עליהן אחריות לכך שהתובע נתקל בעמוד.

בכל הנוגע להצבת עמודי התאורה במגרש הובאו במשפט עדויות מטעם העירייה ומשרד החינוך. העירייה הגישה תצהיר של מהנדס העירייה, רמי זיו, שמסר בעדותו כי בית הספר נבנה על ידי משרד הבינוי והשיכון באמצעות קבלן מטעמו והעירייה קיבלה אותו לידיה כשהוא מוכן לאכלוס תלמידים. מתוך התצהיר עולה הטענה כי האחריות להצבת העמודים מוטלת על המדינה.

מצהירה נוספת מטעם העירייה הייתה עירית רוזנברג, מנהל מחלקת בטיחות בעירייה שהצהירה על כך שלבקשת העירייה נערך מבדק בטיחות אך בדו"ח שצורף לא צוין דבר לגבי עמודי התאורה. בחקירתה הנגדית התברר בין היתר כי מייד כאשר ראתה את עמודי התאורה היא דאגה למגן אותם באמצעות ריפוד ואף הוצג לבית המשפט מסמך המתעד את הזמנת המיגון לעמודים וזאת על רקע פציעת התובע והגשת התביעה.

משרד החינוך טען כי העבודה בוצעה על ידי עיריית מודיעין והיא זו האחראית על הקמת עמודי התאורה בשטח.

השופט א' דראל ציין בפסק הדין כי אף לא אחת מהנתבעות הצליחה להראות כי האחרת היא זו שאחראית לתכנון ולבניית עמודי התאורה במקום בו הם ניצבים. "לפיכך, בעת הערכת האחריות אותה יש לייחס לכל אחת מהנתבעות יש להביא בחשבון את מידת אחריותה למחדל שבהשארת עמודי התאורה כפי שהם, במתן האפשרות לתלמידים לשחק במגרש מבלי לנקוט אמצעי זהירות, בין שהם כוללים את הזזת העמודים או יצירת התקן שימנע נזק במקרה של פגיעה בהם, כפי שנעשה לאחר המקרה."

השופט מצא כי עיקר האחריות מוטלת על העירייה כמי שאחראית על הפעלת בית הספר במצבו הנוכחי ועל כך שלא עשתה דבר לתיקון המפגע. מנגד ציין השופט כי גם משרד החינוך, שאמור להיות שותף בפיקוח על ליקויי בטיחות היה צריך להתריע על המפגע במועד מוקדם יותר ולפעול לכך שיימצא פתרון.

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "העירייה מיגנה את העמודים בהם מדובר. העירייה טרם קיבלה עדכון רשמי בנושא, מעורכי הדין מטעם חברת הביטוח, שייצגה אותה בתיק זה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות