חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

החסידות באות מאהבה

 

שבעה חודשים אחרי שנפתח פרויקט החסידה הייחודי בעיר מודיעין נערך מפגש ראשון מסוגו למתנדבות שעוזרות ומסייעות ליולדות עם המון נתינה ואהבה

 

לפני כשבעה חודשים הגתה תושבת העיר, לבנה שיפמן, את מיזם החסידה, מעגל תמיכה ליולדת ומשפחתה, ומאז הוא תפס וצבר תאוצה וכיום רשומות למעלה מ-100 מתנדבות המסייעות ועוזרות ליולדות במודיעין.

ביום חמישי התקיים במרכז הרב תחומי מפגש ראשון מסוגו למתנדבות שהיווה עבורן הזדמנות להכיר את חברותיהן למעגל הנתינה ואת שלושת המנהלות הנמרצות של המיזם: לבנה שיפמן, איה מוגילנר וצביה רן.

פרויקט החסידה הוא פרויקט התנדבותיי ייחודי בעיר מודיעין בו המתנדבות מעניקות תמיכה לאמהות ולמשפחותיהן לאחר הלידה כשהמטרה העיקרית היא לעזור לאמהות בתקופה הראשונה שלאחר הלידה להתמודד מול האתגרים החדשים הניצבים בפניה.

המיזם שהחל בהודעה שכתבה לבנה שיפמן בפורום מודיעין באתר תפוז התפתח והתגלגל וכיום הוא פרויקט התנדבותי רחב היקף בעיר מודיעין מכבים רעות.

אחרי הלידה ורגע האושר בהבאת הרך הנולד לעולם, ישנן נשים אשר נשארות בבית לבד להתמודד עם הטיפול בתינוק ולעיתים גם עם ילדים נוספים. כאן מגיעות החסידות שמסייעות ועוזרות במגוון תחומים החל מעזרה בטיפול בתינוק, העסקת ילדים נוספים במשפחה, אוזן קשבת לאמא הטרייה בהתמודדויות החדשות, עזרה בבית וגם טיפולים מפנקים ליולדת.

מועדון ההטבות ליולדות בסיוע מתנדבות מציע מגוון טיפולים משיאצו ועד רפלקסולוגיה ובמפגש ביום חמישי חנכה לבנה שיפמן פן נוסף של מועדון ההטבות והפעם למתנדבות שנותנות את הנשמה בעזרה וסיוע.

לערב הגיע גם חסיד אחד, סגן ראש העיר אלכס וינרב, שהתנדב לתמוך ולעזור לפרויקט וכבר הבטיח הבטיח סיור בעיר בעקבות מורשת מודיעין. וינרב אמר למתנדבות כי במודיעין יש כ-1,400 לידות בשנה וכדאי לשקול גם לצרף אבות שלעיתים זקוקים לתמיכה בעצמם לאחר הלידה.

יהודית יבנאי מהורים ולומדים במתנ"ס הגיעה למפגש והרצתה בנושא אווירה משפחתית והשפעתה על הילד והיה גם כיבוד ודיון פתוח עם שאלות ותשובות. המתנדבות סיפרו על פעילותן, החליפו חוויות וגם שמעו על האמנה שניסחה לבנה שיפמן בה אחד העיקרים אומר לא לשפוט ולא לבקר את היולדת.

לבנה שיפמן: "כל הארגון הזה קיים בצורה וירטואלית. המתנדבת נשלחת ישירות לבית היולדת והיא לא מכירה את שאר חברות החסידה. רציתי לתת לזה תחושה יותר ממשית לערוך מפגש היכרות וגם לצ'פר את המתנדבות. יש מתנדבות שנותנות את הנשמה. כולן שם אמהות עם ילדים שמוצאות את הזמן ללכת ליולדת ולהקדיש מזמנם וזה מאוד מאוד משמעותי."

"נשים הצטרפו ליוזמה רק משמיעה והן נותנות המון," אומרת שיפמן, "בין המתנדבות יש נשים בעלות מקצוע שעוזרות ותומכות ונותנות טיפול ויעוץ חינם ליולדות. והמפגש היה גם כדי לפתוח את הנושא הזה כלפי המתנדבות שגם הן יהנו מהטבות משמעותיות."

שיפמן: "הנשים המתנדבות בעיר הזו הן דבר מדהים. אני באה מהעולם החרדי ואז הגעתי לכאן וזה היה הטריגר לכל היוזמה הזאת כי אני ישבתי פה עם תאומים לבד כמה חודשים והיה מאוד קשה. ההורים והמשפחה רחוקים אפילו השכנים כל אחד לעצמו וברגע שיש את היוזמה זה הופך את זה ללגיטימי לבקש עזרה".

איך מצטרפים: מתנדבות המעוניינות לקחת חלק בפרויקט, נשים בהריון לפני לידה ויולדות טריות הזקוקות לסיוע מוזמנות לכתוב אימיל או לגלוש לאתר האינטרנט של החסידה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות