חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

איכות חיים לאנשים עם פיגור שכלי

 

אנשי מקצוע רבים הגיעו ליום העיון וההסברה שערך סניף אקים מודיעין מכבים רעות במטרה לקדם את איכות החיים של אנשים עם פיגור שכלי בעיר

 

כ-300 איש הגיעו ליום העיון שערך סניף אקים מודיעין מכבים רעות במטרה לקדם את איכות החיים של אנשים עם פיגור שכלי בעיר. את יום העיון הנחה יו"ר הסניף, שחר מי-און. 

את הכנס שהתקיים בשבוע שעבר פתחה מקהלת ביה"ס לחינוך מיוחד "גוונים" שריגשה את הקהל וראשון המברכים היה ראש העיר, משה ספקטור, שציין, כמו הדוברים אחריו, את העשייה הברוכה של סניף אקים המקומי והקשר הטוב של הסניף עם בעלי התפקידים בעירייה.

בין אנשי המקצוע שהגיעו לכנס היו מנהלת השירות לטיפול באדם המפגר ובני משפחתו בקהילה, מרים כהן, שהביאה את ברכת האגף לטיפול באדם המפגר במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. מנהלת אגף רווחה וחברה בעיריית מודיעין-מכבים-רעות, דוריס מור, מ"מ ראש מנהל החינוך בעירייה, ליזי הרשקוביץ. מנכ"ל קרן שלום, ריבה מוסקל ומנכ"ל אקים ישראל, יוסי מלכה. 

רכזת שיקום, פיגור ואוטיזם באגף הרווחה והחברה בעירייה, עו"ס עינת קורן, הציגה את פרישת השירותים לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים בעיר. אחריה הרצתה המפקחת הארצית על תוכניות קידום באגף לטיפול באדם המפגר, ד"ר דליה ניסים, על הדילמות והקשיים של משפחות אנשים עם פיגור שכלי.

במהלך היום נערך רב-שיח של בני משפחות של אנשים עם פיגור שכלי, שכלל אב, אם, אחות וסבתא אשר חלקו עם הקהל את רגשותיהם בשלבים השונים של החיים עם בן/אח/נכד עם פיגור וגרמו להתרגשות רבה.

לסיום הוקרן סרטו של הבמאי מיכה ליבנה, אב לילדה עם פיגור, "קטיושות, זיקוקים וחתולים", המתעד חוויות של קבוצת אנשים עם פיגור, מטפלים ובני משפחה במהלך מלחמת לבנון השנייה. 

בגלריה של היכל התרבות נפתחה תערוכת "צבע למחשבה" של אומנות של אנשים עם פיגור שכלי. התערוכה פתוחה לקהל בשבועות הקרובים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות