חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ועדת החינוך קוראת לתמיכה במאבק המורים

 

4 מורות שובתות ממודיעין מכבים רעות ביקשו וקיבלו את תמיכת ועדת החינוך העירונית שקוראת לראש העיר לפעול ולתמוך במאבק למהפך אמיתי בחינוך

 

ועדת החינוך העירונית של מודיעין מכבים רעות בראשותו של עופר גלנץ קוראת הבוקר לראש העיר משה ספקטור לתמוך במאבק ארגון המורים למהפך אמיתי ועמק במערכת החינוך.

לישיבת הוועדה שהתכנסה אמש, ג', הגיעו נציגי מטה המאבק של המורים השובתים בעיר. הוועדה שמעה את המורות עדי עוז, ליאת אפלבאום, ורד אלבו וורד ליבוביץ שביקשו תמיכה עירונית במאבק.

המורות הציגו את מטרות השביתה שנכנסת הבוקר ליומה ה-26. כשהן מסבירות את הקשיים בפניהם ניצבת מערכת החינוך הסבירו המורות את היעדים העיקריים במאבק: הורדת הצפיפות בכיתות, הוספת שעות הוראה, שיפור מעמד המורה והעלאת השכר. בפתח דבריהן הביעו המורות תרעומת על כך שראש העיר לא נכח בוועדה.

המורות הסבירו בין היתר כיצד צמצום השעות פוגע לא רק באיכות הלימודים אלא גם גרם להיעלמות מקצועות כמו ספרות ואומנות וצמצום שעות הוראה במקצועות אחרים.

בישיבה זכו המורות לתמיכה מלאה מחברי הוועדה וביניהם יו"ר הנהגת ההורים מיגל הרף, מחזיק תיק החינוך משה לוי וחברי המועצה חיים ביבס ואמנון מרחב.

עם סיום הדיון הסוער החליטה ועדת החינוך כי היא רואה את עצמה שותפה למאבק המורים למהפך אמיתי ועמוק במערכת החינוך.

"ועדת החינוך קוראת לראש העיר מודיעין לפעול באופן הבא לתמיכה במאבק המורים: להוביל מהלך בתוך המרכז לשלטון מקומי ביחד עם ראשי ערים לתמיכה משמעותית במאבק. להורות למערך הדוברות להציג בתוך שלושה ימים קמפיין תמיכה ממומן היטב במאבק המורים. סיוע במקדמות תשלום שכר למורים - על פי קריטריונים."

כמו כן נערכה הוועדה למקרה שיוצאו צווי מניעה למורים השובתים. "אנו קוראים להנהגת ההורים להיערך בתוך 36 שעות להשבתת מגן של המערכת ולפעולות נוספות במידה ויינתנו צווי מניעה ובמידה והנהגת ההורים לא תירתם לעניין לבדוק מיידית אפשרויות להשבתת מגן של המערכת."

בנוסף החליטה הוועדה כי ללא קשר לשביתה ולמאבק "יש לוודא שיתוף אמיתי של צוותי הוראה בעיר בכל הועדות המקצועיות המתכנסות והדנות בנושא חינוך, נוער ותלמידים."

חבר המועצה עו"ד אמנון מרחב הסתייג מהצעת ההחלטה. "כי זה מעט מדי ומאוחר מדי. אפשר לגבש דברים שחשובים גם למאבק וגם למורים שיבוצעו כבר היום ומחר".

בתחילת הישיבה נפרדה הוועדה מראש מינהל החינוך מאיר שמעוני שעבר השבוע לנהל את מחוז ירושלים במשרד החינוך. שמעוני שנכח בדיון אמר באופן מפתיע כי מודיעין היא אחת הערים היחידות בה לא מתקיים מערך חלקי של לימודים בתיכונים המושבתים וזאת בשל אמירה משמעותית עירונית של תמיכה במאבק המורים.

בהמשך הערב דנה הוועדה בתוכניות למאבק באלימות במערכת החינוך, לבקשתו של יו"ר הנהגת ההורים העירונית מיגל הרף.

את התוכניות הציגו מ"מ ראש מינהל החינוך, ליזי הרשקוביץ, ד"ר יוסי הראל וד"ר עמנואל תמיר. לאחר דיון קצר, בשל השעה המאוחרת, החליטה ועדת החינוך להקים ועדת היגוי בראשות בתיה שוכן שתציג ביחד עם ליזי הרשקוביץ תוכנית ריאלית בעלת מדדים ברורים ובעלת מסגרת תקציבית מוצעת מוגדרת.

בעוד שבועיים תתכנס שוב ועדת החינוך לדיון נרחב בתוכניות למאבק באלימות. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות