חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

כביש 443 נחסם

 

כביש 443 נחסם אתמול בבוקר לתנועה למשך כשעתיים בשל הפגנת פלסטינים ופעילי שמאל שדרשו לאפשר תנועת מכוניות פלסטינאיות בכביש

 

כביש 443 נחסם לתנועה למשך כשעתיים אתמול (ה') בבוקר בשל הפגנת פעילי שמאל ובהם פעילי שמאל זרים, יחד עם פלסטינאים תושבי כפרים שסמוכים לכביש. ההפגנה נועדה למחות כנגד המדיניות אותה נוקט צה"ל שמונע מכלי רכב של פלסטינאים מלעשות שימוש בכביש.

נושא זה עלה לדיון בבג"צ לפני כשנה, בעתירתם של מספר ראשי כפרים שטענו שמדיניות צה"ל בנושא זה גורמת להם קשיים של ממש להגיע אל עיר המחוז רמאללה.

זה המקום להזכיר שכביש 443 נחסם בהוראת צה"ל לתנועת פלסטינאים לאחר סדרת פגועי ירי מרכב נוסע, חסימות והשלכת בקבוקי תבערה אל כלי רכב ישראליים שנסעו בכביש.

כוחות של משטרת בנימין, צה"ל ומג"ב, הגיעו למקום ופינו את המפגינים שחסמו את הכביש בשני מסלוליו.

בעוד שבג"צ הורה למערכת הביטחון לבחון כיצד ניתן לפתור את הבעיה אותה העלו העותרים הפלסטינאים, במקביל הוגשה עתירה דומה גם על ידי ישובים בגוש בנימין-מודיעים. כאן בג"ץ הורה בתחילת השבוע למדינה לספק בתוך שלושה חודשים פתרונות סבירים לתושבי מערב בנימין לתוואי כביש לירושלים.

העתירה לבג"ץ הוגשה על ידי ועדי היישובים טלמון, דולב, נריה ונחליאל, באמצעות עו"ד אליעד שרגא, וביוזמת עדי מינץ, חבר מועצת יש"ע. שרגא טען בפני בית המשפט כי המדינה מקפחת את תושבי מערב בנימין כאשר היא משקיעה מיליוני שקלים לסלילת כביש לפלשתינים בלבד, בעוד הם נאלצים לנסוע בדרכים עוקפות לעיר המחוז שלהם, ירושלים.

מאז פרוץ האינתיפאדה האחרונה נסגרה הדרך שבה נסעו תושבי מערב בנימין לירושלים, מרחק של כרבע שעה נסיעה, והם נאלצים לנסוע בדרכים עוקפות ארוכות פי שלוש. "לא ניתן לשלש למישהו את הדרך לעבודה ולא להציע אלטרנטיבות", אמר השופט רובינשטיין בדיון. עוד ישבו בהרכב - השופטים ריבלין ופוגלמן.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות