חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מסתמן: לימודים בחטיבות הביניים בעיר

 

אם שביתת המורים תימשך נערכות הנהגות ההורים בתיכונים לפתוח את חטיבות הביניים כבר השבוע במתכונת מיוחדת. עכשיו מחכים לאור ירוק מהעירייה

 

הנהגת ההורים העירונית דורשת מעיריית מודיעין מכבים רעות לפעול במהירות להפעלת חטיבות הביניים על ידי מורים מהסתדרות המורים והמתנ"ס. הדברים סוכמו בישיבת ההנהגה שהתקיימה ביום חמישי האחרון.

בישיבת ההנהגה דיווח היו"ר, מיגל הרף, כי מתנ"ס מודיעין ערוך ומוכן להפעיל פעילות לא פדגוגית בחטיבות הביניים אולם הדבר תלוי באישור תקציב מיוחד לכך בעירייה.

כמו כן אמר הרף כי במידה והשביתה תמשך גם השבוע יעבור מתנ"ס מודיעין לפעילות במתכונת קיץ בה יפתחו אולמות ספורט ומועדון הנוער בעמק דותן עד שעות הלילה המאוחרות .

הרף: "המתנ"ס מסוגל להפעיל כבר השבוע שלוש שעות של פעילות ביום בחטיבות הביניים. מאחר והפעילות עולה כסף סוכם כי העלות תתחלק בין ההורים לעירייה. על כל שקל של ההורים תוסיף העירייה שני שקלים."

כבר ביום חמישי, לפני ישיבת הנהגת ההורים, הציג הרף את התוכנית למנכ"ל העירייה יורם כרמון. "שלא דחה אותה על הסף. אני מקווה שנקבל תשובה עד יום ראשון".

בנוסף נערכים ההורים להפעיל בחטיבות הביניים מספר שעות לימודים ביום באמצעות מורים ששיכים לארגון שאינו שובת - הסתדרות המורים. המטרה היא שעד יום שלישי השבוע ולכל המאוחר יום רביעי יוכלו להתקיים לימודים ופעילויות לחטיבות הביניים בארבעת התיכונים השובתים בעיר מודיעין.

בתגובה לדברים אמר בישיבה ראש מינהל החינוך, מאיר שמעוני, כי בתיכון עירוני ב' ותיכון מכבים רעות הוכנו תוכניות להפעלת שלוש שעות לימודים באמצעות מורים אך יש לחכות לאישור משרד החינוך. בנוסף הדגיש שמעוני כי התוכנית לא פשוטה ויש לבחון את נושא האחריות במקרה שהנהלת בית הספר שייכת לארגון השובת, יש צורך לאשר את תוכנית ההפעלה של המתנ"ס ולבדוק באיזה תכנים מדובר ומי הם המדריכים.

כמו כן אמר שמעוני כי בעירייה בודקים את התקציב לנושא שאינו מופיע בספר התקציב ולפיכך נדרש לו אישור מיוחד. השבוע אמורה להתקיים ישיבת הנהלת העיר ובמידה והשביתה תמשיך יועלה לאישור התקציב המיוחד.

נכון ליום חמישי היו כאמור ערוכים לפתיחת הלימודים בחטיבות הביניים תיכון עירוני ב' ותיכון מכבים רעות. שמעוני אמר כי במידה ויאושר לפתוח לימודים במהלך השביתה הדבר יעשה באופן הדרגתי לפי מידת ההיערכות בכל תיכון.

בשלב זה לא נמצאה תוכנית חלופית לפגיעה שגורמת השביתה בכיתות י' עד י"ב בהן יש רוב למורים מארגון המורים השובת.

לאחר הישיבה שלח יו"ר הנהגת ההורים בתיכון מכבים רעות, חיים פלץ, מכתב למנכ"ל העירייה ולראש מינהל החינוך מאיר שמעוני וביקש שיפעלו במהירות לפתוח את הלימודים בחטיבת הביניים, במידה והשביתה תימשך.

פלץ: "במאמץ מושכל ניתן להפעיל את חטיבת הביניים השבוע תוך התבססות על המורים הלא שובתים ובתגבור של מדריכים מהמתנ"ס. מדובר על הפעלה כל ימי השבוע. יש לכך חשיבות אדירה של שמירה על הימצאות הילדים במסגרת מסודרת. מה שנדרש לעשות, ובמהירות רבה זה לטפל באישורים בירוקרטים, ככל שהם באמת קיימים, ולהקצות תקציב מיידי לכך. לפי מיטב חשבוני העלות החודשית הכוללת לכך הינה 90 אלפי ש"ח במכבים רעות ואנחנו ההורים נהייה מוכנים לממן שליש מהעלות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות