חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אבו מאזן דורש את מכבים, שילת, כפר רות ולפיד

 

בנאומו ביום רביעי השבוע הכריז אבו מאזן כי שטח ההפקר הוא חלק בלתי נפרד ממדינת פלסטין. על זכות השיבה לא נאמר דבר. לא נותר, אלא להתחיל לפנות את בתי מכבים, לפיד, כפר רות ושילת

 

ביום רביעי השבוע, הציג ראש הרשות הפלסטינאית, אבו מאזן, את תפיסותיו הטריטוריאליות, לקראת מפגש הפסגה הצפוי בארה"ב. ביום חמישי החלו טרקטורים כבדים לחרוש את "שדה החמניות", השדה הגדול שממוקם בין כביש יאיר פרג למכבים.

מה שנהגי הטרקטורים לא ידעו זה שהם חורשים בפועל את שטח ההפקר. שטח שאבו מאזן הכריז רק יום קודם שהוא אינו מוותר עליו.

רבות כבר נכתב על שטח ההפקר, רצועה צרה שנוצרה ונחתמה בהסכמי שביתת הנשק בין ישראל לממלכה ההאשמית בסיום מלחמת השחרור. רצועה ייחודית ובלעדית לאיזור מודיעין. עד שנת 1967, היה זה איזור מריבה של רועים, חקלאים וצבא. ייחודו היה במעמדו המשפטי הבינלאומי "לא שלנו ולא שלהם" ובאנגלית: NO MANS LAND.

ביום רביעי השבוע הודיע אבו מאזן, לכל בני עמו ולכל העולם כי הוא רואה גם בשטח הזה חלק ממדינת פלסטין העתידית. משמעות הדבר היא שבעיני אבו מאזן, מכבים, לפיד, כפר רות ושילת, הם חלק בלתי נפרד ממדינת פלסטין העתידית.

מדוע דאג אבו מאזן להדגיש זאת. יש לכך הסברים שונים: החל מהכרזה מכסימליסטית שתאפשר מיקוח לצרכי ויתורים במהלך ההתדיינות בארה"ב וכלה באפשרות שהדברים נועדו לאזניים פלסטיניות בלבד כדי להציג עמדה של "אף שעל".

לא נותר אלא להמליץ לתושבי הישובים הללו ללכת ולחפש עורכי דין טובים. כי יחד עם הכרזתו של אבו מאזן בעניין זה הוא לא אמר מילה על זכות השיבה, למשל.

כך, אפשר להניח שחלק מהפליטים שאבו מאזן משוכנע שזכותם לשוב למולדתם, ישובו לבתים המוכנים במכבים, כפר רות, לפיד ושילת. על זה אפשר להגיד: "זכות שיבה דה-לוקס".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות