חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

האם החנויות בשילת יסגרו?

 

מכה קשה למסחר באזור מודיעין. בעלי חנויות במתחם שוק שילת קיבלו הודעות שעליהם להתפנות עד סוף דצמבר. הנפגעים העיקריים: הסוחרים והצרכנים

 

בשבוע האחרון קיבלו בעלי חנויות במתחם השוק בשילת הודעות כי עליהם להתפנות עד סוף דצמבר. לטענת בעלי עסקים במקום המהלך פוגע במטה לחמם של מאות משפחות, נותני שירות וספקים.

אזור המסחר בשילת החל להתפתח על אדמות חקלאיות עם אכלוס העיר מודיעין. במשך השנים התפתח והפך למרכז מסחרי שוקק בו מבצעים את הקניות אלפי תושבים ממודיעין ויישובי הסביבה. במקביל במשך השנים התחולל מאבק משפטי לסגירת החנויות כיוון שמדובר בקרקע המיועדת לחקלאות ולא למסחר והשבוע זה נראה קרוב מתמיד.

אחד מבעלי החנויות: "בשבועיים האחרונים נראה שזה סופי לאחר שבעלי עסקים קיבלו הודעות פינוי. הלחץ גבר בחודשיים האחרונים וכמעט כל בעלי העסקים קיבלו הודעות קנס של אלפי שקלים וזימונים למשפט."

"עסקים ותיקים כבר קיבלו כמה זימונים והם בבעיה קשה, מי שחדש הבעיה שלו קשה פחות אבל כולם באותה סירה. המהלך פוגע במטה לחמם של מאות משפחות ופוגע בצרכנים ממודיעין והסביבה שמצאו בשילת מקום נוח לקניות במחירים הוגנים."

בעלי חנויות נוספים טוענים שהמהלך נובע מפעילות של גורמים מסחריים באזור הפועלים כבר כמה שנים על מנת לסגור את מתחם שילת.

בעל חנות במתחם: "נתנו לנו ארכה של חודשים ובתקופה הזו בעלי החנויות אמורים להתארגן. חלק סוגרים מיד ומוצאים מקומות חלופים מכיוון שהם לא רוצים להתעמת עם החוק."

"מאוד מפתיע שדווקא התנפלו על שילת וכפר רות", ממשיך בעל חנות, "כשכל המושבים ברחבי הארץ חורגים מתוכנית המתאר ויש מקומות שזה הרבה יותר חמור. ומכל אלה החליטו להתעסק דווקא עם שילת וכפר רות שהם צנועים בהיקפים שלהם."

לדברי הסוחרים מדובר בפגיעה בענף כלכלי שלם שמפרנס משפחות, עובדים, ספקים ונותני שירות. "הולכים לפגוע במטה לחמם של אלפי בני אדם".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות