חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

’’נוף חשמונאים’’ ניסיון שני

 

מאחז בשם ''נוף חשמונאים'' עלה לקרקע בסוף השבוע, יחד עם עוד ארבעה מאחזים נוספים ביהודה ושומרון. זהו הניסיון השני השנה של פעילי "נאמני ארץ ישראל" להקמת מאחז ליד חשמונאים

 

אתמול (יום ב') פונו רוב מקימי מאחז "נוף חשמונאים" מהשטח. כ-500 איש נטלו חלק בעלייתו לקרקע של מאחז "נוף חשמונאים", החל מיום שישי בצהריים. "נוף חשמונאים" נמצא על גבעה שבין הכפרים מידיא-נעלין וחשמונאים.

הקמת המאחז נעשתה במסגרת מאמץ רחב יותר והפגנתי של "נאמני ארץ ישראל". במסגרת זו הוקמו 5 מאחזים ביהודה ושומרון: "מעלות חלחול", בסמוך לאלון מורא, בקדומים, ב"גבעת העיטם" וכאמור- בסמוך לחשמונאים.

במסגרת היערכות כוחות הביטחון לסיכול העלייה לקרקע ביצעה המשטרה פשיטה בביתם של שלושה פעילי נאמני ארץ ישראל בישוב חשמונאים. בתום הפשיטה שבוצעה בשעת בוקר מוקדמת באמצע השבוע שעבר החרימו השוטרים ביגוד ושלטים הקוראים לעלות לקרקע.

ביום שישי בצהריים נערך טקס מכין לקראת היציאה לשטח בחשמונאים. בין נושאי הדברים היה גם הרב משה שלזינגר שעודד את הנמצאים להקים עוד ועוד מאחזים שיהפכו בעתיד גם לישובים של קבע.

ח"כ אריה אלדד (איחוד הלאומי) הגיע לשטח המאחז עצמו ונשא אף הוא דברי עידוד לנמצאים במקום שהחלו בהקמת סוכה. רובם בני נוער.

למרות שכל הפעילות בשטח בוצעה באופן בלתי חוקי תוך הפרת צו שטח סגור של אלוף פיקוד המרכז, נמנעו כוחות צה"ל והיס"מ מלפנות את המאחז עוד ביום א' בערב. זאת בטענה כי כוחות צה"ל בשומרון עסוקים באבטחת תיירים בחברון וגוש עציון.

נכון להיום (ג') קיימת בשטח פעילות דלילה של פעילי "נאמני ארץ ישראל", הצבא מונע הקמת הסוכה והנפת דגל הלאום במקום. נזכיר כי נסיון דומה להקמת מאחז בסמוך לחשמונאים, לפני מספר חודשים, הסתיים במעצר פעילים, גרירת כלי רכבם וסילוק בכוח מהשטח.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות