חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בג’’צ: להזיז את הגדר בבילעין

 

בג"צ הורה לשנות את תוואי גדר ההפרדה בין מודיעין עילית לכפר בילעין. המשמעות: לא ייבנו שכונות שתוכננו במתיתיהו מזרח

 

בג"צ הורה אתמול (ג') לצה"ל לשנות את תוואי גדר ההפרדה בסמוך לכפר בילעין. הנחיית בית המשפט באה בעקבות עתירה של התושבים הפלסטינים שטענו כי התוואי הנוכחי גורם לסיפוחם לישראל של אדמותיהם החקלאיות.

בעקבות ההחלטה, ייאלץ משרד הביטחון להזיז מערבה את תוואי גדר הביטחון בחלק שסיפח לישראל אדמות חקלאיות של הכפר בילעין.  שכונת מתתיהו-מזרח שבמודיעין עלית, שגם כך חלקים ניכרים ממנה הובררו כבלתי חוקיים, לא תוכל להמשיך ולהיבנות על פי התוכנית המקומית.

השופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש, קבעו כי לא שוכנעו שחיוני מטעמים ביטחוניים לשמור על התוואי הנוכחי. לפיכך הורו לממשלה ולצה"ל לשקול מחדש את התוואי הקיים ולבחון תוואי חלופי, שיוכל להבטיח את הביטחון של התושבים ושפגיעתו בתושבי בלעין תהיה קטנה יותר.

בפסק הדין כתבה נשיאת העליון דורית בייניש: "תוואי הגדר פוגע בתושבי בילעין. פגיעה זו נגרמת כתוצאה מתפיסת קרקעות לשם הקמת הגדר עצמה, עקירת עצים המצויים בתוואי, וכליאת שטחים חקלאיים מעובדים מצידה "הישראלי" של הגדר... ניכר בבירור כי קביעת תוואי הגדר הושפעה באופן משמעותי מהתוכניות להקמת שכונות חדשות ממזרח למודיעין עלית."

עוד כתבה השופטת בייניש, כי על המדינה "לשקול מחדש, בתוך זמן סביר, חלופה לתוואי גדר ההפרדה באדמות בילעין, הפוגעת פחות בתושבי הכפר ומוציאה ככל האפשר את השטחים המעובדים מזרחה מהגדר. בהקשר זה יש לבחון את החלופה באופן שממערב לגדר הביטחון (משמע בתוך המרחב הישראלי), ייכללו השטחים של שלב א' של שכונת מתתיהו מזרח, ואילו השטחים החקלאיים שבוואדי נחל דולב והשטחים המיועדים להקמה בעתיד של שלב ב' של שכונת מתתיהו מזרח יוותרו מצידה המזרחי של הגדר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות