חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חוזרים לספסל הלימודים

 

למעלה מ-20 אלף תלמידים פתחו את שנת הלימודים במודיעין מכבים רעות. העיר הפכה לפקק ענק. ח"כ מלכיאור הגיע להתרשם ונקלע להפגנת ילדי היובל

 

באופן מסורתי נפתחה אתמול, א', שנת הלימודים במודיעין עם כבישים פקוקים באלפי מכוניות שניסו לתמרן ולהגיע לבתי הספר וגני הילדים. בתחנות האוטובוסים חיכו תלמידים מבולבלים מלוחות הזמנים והמסלולים החדשים. כל אלו וגם שתי שביתות והתרגשות גדולה אפיינו את פתיחת שנת הלימודים תשס"ח בעיר.

מי שהצליח להגיע כבר לצלצול הראשון בכיתה ו' בבית ספר יחד היה יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאור, שהגיע לסיור במודיעין מכבים רעות. בלווית ראש העיר משה ספקטור וראש מינהל החינוך מאיר שמעוני נפתח הביקור בשעה שמונה בבוקר בבית ספר יחד בעיר והסתיים כעבור מספר שעות בתיכון מכבים רעות.

ח"כ מלכיאור הגיע לפתיחת השיעור הראשון של כיתה ו' בלווית מנהלת בית הספר ליסה לוי. ובשיחה עם התלמידים אמר כי הצלחתם תאפשר פתיחת רשת בכל הארץ. "דיברתי על כך עם שרת החינוך שיחד יהיה זרם ממלכתי משולב של דתיים וחילוניים. אם תצליחו נעשה את זה בכל הארץ."

מבית ספר יחד המשיך ח"כ מלכיאור לגן נרקיס בנחל צין לשם הגיעו עוד שני חברי ועדת החינוך ח"כ זאב אלקין (קדימה) וח"כ יצחק גלאנט (גימלאים). השלושה שוחחו עם ילדי הגן שלא הצליחו להבין את גודל המעמד אך שמחו לענות לשאלות.

ביציאה מגן נרקיס פגשו ראש העיר וחברי הכנסת בהפגנה של הורים ותלמידים מכיתה ו'2 בבית ספר היובל שפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן עד לפתרון בעיית האלימות.

הילדים נשאו שלטים וקראו "רוצים הגנה. רוצים ביטחון". בעימות קולני שפרץ במקום בין ההורים והילדים לח"כ מלכיאור וראש העיר משה ספקטור לא הושג פתרון. ולאחר זמן קצר התפזרה ההפגנה וועדת החינוך המשיכה כמתוכנן בסיור בעיר.

נציגת ההורים, של כיתה ו'2, ענבר שטיינברג: "הם אמרו לנו שזו לא הדרך ואנחנו פוגעים בילדים. אז הבהרנו להם שהילדים נפגעים יותר כאשר הם נמצאים בכיתה עם ילדים אלימים".

גם היום, ב', מתכוונים ההורים להמשיך להשבית את הכיתה ובשעות הערב יתכנסו להחליט על המשך צעדיהם. שטיינברג: "חודשים וחצי אנחנו מתריעים, חודשים וחצי אנחנו מבקשים שיקשיבו לנו. מה בדיוק הם רוצים כמה עוד טיפולים הם יציעו? איזה אסון צריך לקרות כדי שהם יבינו שהבעיה קשה מאוד."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות