חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ילדים בלי בית ספר

 

ילדי בית הספר "למען אחי" נשארו בלי כיתות. את שנת הלימודים פתחו עשרות הורים וילדים בהפגנת ענק מול בניין העירייה. ההורים: אנחנו בתחתית הרשימה

 

שנת הלימודים נפתחה אתמול, א', כסדרה בכל בתי הספר במודיעין מכבים רעות למעט בית הספר התורני למען אחי ששוכן בליגד סנטר.

זאת לאחר שהעירייה לא הצליחה למצוא מקום לבית הספר שגדל מ-130 תלמידים בשנת תשס"ז ל-250 תלמידים בשנת הלימודים החדשה.

וכך בשעה שמונה בבוקר בעוד שבכל בתי הספר בעיר נפתחה שנת הלימודים תשס"ח, נותרו כ-90 תלמידי למען אחי ללא קורת גג וביחד עם הוריהם הגיעו להפגנה מול בניין העירייה.

במהלך שעות הבוקר הפגינו ההורים ונשאו שלטי מחאה מול בניין העירייה וילדיהם התיישבו על האדמה בגינה, בין בית ספר עידנים למסוף התחבורה הזמני של חברת קונקס, פתחו ספרים ומחברות וניסו ללמוד בחום המעיק ובתנאים הקשים.

בית ספר למען אחי שוכן כבר 4 שנים בבניין בליגד סנטר ולדברי ההורים כבר לפני מספר חודשים הם פנו לעירייה והסבירו כי צפויה מצוקת מקום שכן במבנה אין מקום להתרחב ואילו בית הספר צומח וגדל.

ברוך בוכניק, נציג ההורים, מסביר כי הגיע תורם מארצות הברית לפגישות בעירייה והיה מוכן להתחיב לתרום 2 מיליון דולר להקמת מבנה לבית הספר וכל מה שהיה צריך זה לאתר קרקע.

בוכניק: "אותרה קרקע כבר לפני מספר חודשים בסוף עמק בית שאן. אך גורמים בעירייה מונעים את הליך ההקצאה. בפרוטוקול ועדת ההקצאות נכתב כי הנושא עובר לדיון בוועדת חינוך שתחליט האם בכלל הם רוצים חינוך תורני מוכר שאינו רשמי."

"חשוב להבין שבית הספר ברמה מאוד גבוהה", אומר בוכניק, "כולל שיעורי ליבה במחשבים אנגלית מתמטיקה, מדעים ועוד."

לדבריו כבר לפני כחודשים נערכה פגישה עם ראש מינהל החינוך, מאיר שמעוני, ובה הועלה הצורך בתוספת כיתות בשל הגידול ברישום לשנת תשס"ח. "התשובה הייתה שאנחנו בתחתית הרשימה. זה לא חדש לנו כי אנחנו כבר ארבע שנים בתחתית הרשימה".

ביום ראשון שעבר נפגשו נציגי ההורים עם ראש העיר משה ספקטור ומנכ"ל העירייה יורם כרמון. "בפגישה נתנו מספר אופציות", אומר בוכניק, "להתארח בבית ספר שבו יש כיתות פנויות או שיתנו לנו קרקע של העירייה עם תשתית לשים קרוואנים. התשובה בסוף הייתה לא."

עד היום לא נמצא פתרון למחסור בכיתות וההורים אומרים כי אחת התשובות שקיבלו היא שהם יכולים להפגין נגד העירייה. בוכניק: "אנחנו מפגינים כי אין לנו פתרון אחר ואין כיתות לילדים".

גם הבוקר, ב', צפויים ההורים והילדים להגיע להפגין ולללמוד בגינה מול בניין העירייה וכך עד שהעירייה תמצא עבורם פתרון.

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "בית הספר למען אחי הוא בית ספר מוכר, שאינו רשמי, בניגוד לשאר בתי הספר בעיר שהם מוכרים ורשמיים. בשנת הלימודים הנוכחית תשס"ז פעל בית הספר על בסיס אישור זמני שניתן ממשרד החינוך. לעירייה לא ידוע על מתן אישור גם לשנת הלימודים תשס"ח. "

"יש לציין כי אחוז התלמידים תושבי העיר מודיעין מכבים רעות בבית הספר "למען אחי" עומד על כ-42% בלבד, בעוד אחוז תלמידי החוץ הוא כ-58%. העירייה שמה לה למטרה ראשונית למצוא פתרונות אכלוס לחינוך המוכר והרשמי - קרי בתי ספר וגני ילדים ממלכתיים וממלכתיים דתיים. כפי שידוע, גם מהלך מציאת פתרונות אכלוס לחינוך המוכר והרשמי אינו פשוט במחסור הקיים במוסדות החינוך בעיר."

"למרות הכל, ראש העיר משה ספקטור, מתוך ראיית עולמו כי אין אפליה בין תלמידי העיר, הורה למהנדס העיר לאתר מקום להצבת חמישה קרוואנים כפתרון זמני למצב".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות