חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הוסר איום ההשבתה בתיכון מכבים רעות

 

הסתיים משבר הסעות התלמידים ממכבים והלימודים לא יושבתו. הנהגת ההורים תמציא הצעות מחיר מחברות הסעה ובינתיים העירייה תמשיך לשלם

 

עם כניסתה של חברת קונקס להפעיל את התחבורה הציבורית במודיעין מכבים רעות התברר כי תלמידי מכבים ישלמו לראשונה עבור הנסיעה לתיכון ברעות. עם הגזרה הזאת לא הסכימו ההורים במכבים שפעלו לביטולה ואף איימו להשבית את הלימודים אם לא ימצא פתרון.

בפגישות שהתקיימו השבוע בין נציגי ההורים ממכבים שילדיהם לומדים בתיכון ברעות לבין מנכ"ל העירייה, יורם כרמון הגיעו הצדדים לפשרה.

על פי הודעת ההורים העירייה תממן מכספה סכום של 40 אלף ש"ח לחודש לצורך מימון ההסעות. הנהגת ההורים נתבקשה להמציא 4 הצעות מחיר מחברות הסעה לשם עריכת מכרז מהיר להתקשרות. ההתקשרות החוזית תיערך בין העירייה וחברת ההסעות. בשלב זה לא ידוע אם תדרש השתתפות כספית של ההורים להשלמת העלויות לאחר בחירת חברת הסעות.

מדוברות העירייה נמסר כי "בפגישה הוסכם בין ההורים למנכ"ל כי בשלב הראשון, בפתיחת שנת הלימודים, ייסעו התלמידים לתיכון עם חברת קונקס כפי שתוכנן. וועד ההורים לקח על עצמו לבדוק ולחפש אפשרות להתקשרות שתהיה זולה יותר וגמישה יותר מבחינת שעות ההסעה ולתאם את הנושא מול העירייה."

לגבי טענות ההורים השיבו מהדוברות: "העירייה לא חייבה אף תלמיד לרכוש דווקא כרטיס חופשי חודשי או כרטיסייה אלא רק ציינה כי היתרון של כרטיס חופשי חודשי הוא שניתן להשתמש בו במשך כל היום בכל הקווים הפנימיים של העיר ולנצלו עוד יותר מכרטיסיה. כמובן שכל הורה רשאי להחליט מהי האפשרות העדיפה עליו. נציגות ההורים הודיעה כי היא תמליץ להורים לרכוש כרטיסייה."

ועוד מסבירים מהדוברות מדוע נעשה השינוי מהסעות בחינם להסעות בתשלום בתחבורה ציבורית: "שתי סיבות עיקריות גרמו לשינוי באופי ההסעות: בתקופת מועצת מכבים רעות ועוד לפני שהחלה לפעול חברת מרגלית הונהג הסדר לפיו שילמה המועצה המקומית מכבים רעות צד אחד בהסעות התלמידים ממכבים לרעות ואת הצד השני גבתה חברת אגד, שהפעילה את ההסעות, ממשרד התחבורה. השנה החליט משרד התחבורה כי מאחר ולחברת אגד אין רשיון להפעיל את הקווים בעיר היא איננה מוכנה לאשר את המשך הסידור שהיה קיים עד כה."

"סיבה נוספת להפסקת הסעות כפי שהיה נהוג עד היום היא שינוי הקריטריונים במרחק מבית הספר המזכה בהחזר נסיעות ממשרד החינוך. כיום נספרו 8 תלמידים בלבד ממכבים שנוסעים לרעות הזכאים להחזר נסיעות."

"לפיכך, הפעילה עירית מודיעין מכבים רעות לחצים על חברת קונקס כדי שתיצור קו ממכבים לרעות בשעות הבוקר על מנת שהתלמידים יוכלו להגיע לבית הספר על ידי התחבורה הציבורית. חברת קונקס נענתה לעירייה וקו כזה יופעל לתלמידים של תיכון מכבים רעות ושל בי"ס מעוז המכבים. הקו יפעל החל מהשעה 8:00 בבוקר והלימודים יחלו בשעה 8:30."

נציין כי תלמידי מכבים ישלמו עבור הנסיעה באוטובוס ובימים אלה בוחנת הנהגת ההורים בתיכון ביחד עם מינהלת מכבים רעות אפשרות להסעות התלמידים על ידי מפעיל אחר כך שאפשר יהיה לפתוח את יום הלימודים בשעה שמונה בבוקר ובעלויות נמוכות יותר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות