חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עתיד מודיעין: מהפך או קפאון תכנוני

 

נציגי העירייה, משרד השיכון והירוקים התכנסו בשבוע שעבר לדון בהתפתחותה העתידית של העיר. הפער בין חזון משרד השיכון והחזון הירוק, גדול

 

ביום רביעי שעבר התקיים , במלון מעלה החמישה, דיון על תוכנית שלב ב' של העיר מודיעין. בדיון, שהוא הראשון שנערך על ידי עיריית מודיעין, נטלו חלק ראש העיר מר משה ספקטור, חברי המליאה של הוועדה לתכנון ובנייה, עובדים באגף ההנדסה של העירייה, מנהלת האגף לתכנון ערים במשרד השיכון- סופיה אלדור, האחראית על המחוז במשרד השיכון- רבקה אבלסון, אדריכלים ומתכננים של העיר מטעם משרד השיכון ונציגי ארגונים ירוקים הפועלים במודיעין.

מהנדס העיר, רמי זיו הגדיראת מטרתו: "דיון ראשוני על הצרכים ואופן שיתוף הפעולה בין הגורמים המעורבים בשלב הבא של בניית העיר." וציין כי בתוכנית המתאר של העיר תוכנן כי גודלה יגיע עד 250,000 תושבים.

שלב א' מוגדר בתוכנית המתאר להגיע לכמות של 120,000 תושבים. בתוכנית המתאר נאמר עוד, כי כשתגיע העיר ל-70,000 תושבים (כ-16,000 יח"ד) יערוך משרד השיכון בדיקה כדי להתחיל בתכנון שלב ב'. בימים אלו, כשנותרו עוד כ-2000 יח"ד כדי להגיע למכסה הנדרשת, החלו העירייה ומשרד הבינוי והשיכון בבדיקת הלקחים והצרכים של העיר בתכנון שלב ב'.

סופיה אלדור, מנהלת אגף התכנון במשרד השיכון, דיווחה ביום העיון כי משרד השיכון מתכוון לערוך סקר מקיף ונרחב בקרב תושבי העיר על מנת ללמוד את הלקחים התכנוניים מבניית העיר בשלב א. לבדוק את רצונות וצרכי הציבור לגבי שלב ב' מבחינת מבני ציבור, מוסדות חינוך ועוד. אלדור הדגישה כי משרד השיכון רוצה ומוכן להשקיע את מה שניתן, כדי לשבת בצוותא עם נבחרי הציבור כמייצגי התושבים, עם התושבים עצמם ועם הארגונים הירוקים, על מנת ליישם את הלקחים בתכנון שלב ב'.

במסגרת זו הוצגו על ידי המתכננים שעובדים מטעם משרד השיכון, עקרונות שהמשרד מתכוון ליישם בתכנון השלב השני, הכוללים שינויים במבנה מערכת התחבורה, שמירה על אתרים ארכיאולוגיים ושילובם במערכת הנוף העירונית, הקצאת שטחים למבני ציבור ושימור האופי הנופי של העיר.

חברי הארגונים הירוקים בעיר, בהם, החברה להגנת הטבע והעמותה לשימור אתרים ונוף,קיבלו את ההזדמנות והבמה לשטוח את הצעותיהם לאופן בו הם רואים את פיתוח העיר בשלב הבא. בהודעתה לעיתונות, מברכת נציגת החברה להגנת הטבע על עצם קיום הדיון אולם מדגישה את הצורך ב"רויזיה מחשבתית". יוזכר כי לאחרונה החלו העמותה לשימור אתרים ונוף יחד עם החברה להגנת הטבע, בקמפיין לשימור ה"גבעות" הדרומיות" כפארק לאומי, מרחב אותו מעונין משרד השיכון לבנות בצפיפות.

לקראת סיום יום העיון התייחסו חברי המועצה לסקירות ששמעו. רובם ככולם בירכו על קיום הדיאלוג וביקשו לראות אותו מתמשך גם בעתיד, והדגישו כי בסופו של תהליך, העיר נבנית בשביל התושבים וישנו צורך עליון לשמוע את דעתם בפיתוח העיר שלהם. חברי המועצה קראו למשרד השיכון ליזום גם הוא, יותר פגישות עבודה בסגנון המפגש הזה, ולהגביר את השיח בין הגורמים המעורבים בבניית העיר והחיים בה. בנוגע לנושא זה הודיע ראש העיר כי מפגש זה הוא רק הראשון בסדרה והעירייה תיזום מפגשים נוספים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות