חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חוזרים לגבעת שר

 

החודש נפתחת עונת החפירות ה-5 בגבעת שר. התושבים מוזמנים לקחת חלק בחשיפת העבר של הישוב הקדום במודיעין. ויש צ'ופר לחופרים ותיקים

 

הפרויקט הקהילתי "ניצני חפירה" חוזר לעונת החפירות ה-5 להמשך חשיפת העבר וההיסטוריה של גבעת שר, אתר אריכאולוגי הנמצא בשולי העיר מודיעין בסמוך לשכונת בוכמן.

לפי תוכניות המתאר של העיר מודיעין אמורה הגבעה להפוך בעתיד לפארק ארכיאולוגי ולפני שלוש שנים החלו החפירות בשיתוף הקהילה.

ראשוני החופרים היו תלמידי בית ספר "ניצנים" שאימצו את האתר והחלו בחפירות הארכיאולוגיות בחופשת פסח בשנת 2004. בשנה שעברה אימצו את הגבעה גם תלמידי הישיבה התיכונית.

את החפירות מובילים הארכיאולוגים ד"ר יובל גדות ודוקטורנט יואב פרחי בשיתוף סניף מודיעין של החברה להגנת הטבע, ההיברו יוניון קולג' ועיריית מודיעין. והפרויקט בהחלט מהווה בילוי קץ מרתק לכל המשפחה.

בעונה ה-5 יוכלו חופרים ותיקים להיכנס לריבועי חפירה מיוחדים בהם יעמיקו את החפירה לגילוי ממצאים.

סגן ראש העיר, אלכס וינרב: "מטרת החפירות הארכיאולוגיות הקהילתיות הן להנחיל את מורשת המקום לילדים ולמבוגרים, ולקרב את ילדי העיר והוריהם אל סיפורו של המקום ואל מורשתו העשירה, והכל בצורה כיפיית ומהנה."

"באמצעות החפירות תגבר המודעות לחשיבות השימור של אתר ארכיאולוגי זה וכן של אתרים חשובים נוספים הנמצאים ברחבי העיר מודיעין מבים-רעות. אני מזמין את תושבי העיר וכן אורחים מרחבי הארץ לבוא ולחפור, להתנסות ולהתלהב, ולהיות שותפים בחוויה מדהימה לגילוי עברה וסודותיה של מודיעין הקדומה".

בסוף כל עונת חפירות מוצגים ממצאי החפירה לעיון התושבים. בעונות קודמות נמצאו שכבות יישוב ממלוכיות, רומי-ביזאנטיות וכן ממצאים חשמונאיים. נמצאו גם מטבעות, כלי זכוכית, חרס עם צלב, וכן תליון מצרי מלפני כ-4000 שנה.

החפירות יתקיימו בין ה-12.8 ועד 23.8 בימים א'-ה' בין השעות 16:00-19:00. שילוט והכוונה מהכניסה לעיר. עלות של 10 ש"ח למימון המשכיות תוכנית החפירה.

החפירה מיועדת לגילאי 4 ומעלה. לא נדרש ניסיון קודם. כלי חפירה והדרכה תינתן במקום.

ציוד חובה: כובע, מים (1.5 ליטר לאדם), נעליים סגורות, מכנסיים ארוכים, קרם הגנה והרבה מצב רוח. אזור החפירות נמצאת במקום מוצל ונמצא בתוך סבך עצי זית וצמחיית בראשית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ללשכת סגן ראש העיר אלכס וינרב 08-9726107.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות