חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

16-M במקום דבש

 

שוד מזויין, תוך שימוש ב- M-16, נגד שי ספקטור, כוורן מכפר רות, הסתיים השבוע בגזר דין של שלוש שנות מאסר לשודדים. האם זה היה שווה את הסיכון?

 

לפני כשלושה חדשים, כשהופעלה מערכת האזעקה אצל שי ספקטור, כוורן מוכר בכפר רות, הוא חשב לתומו שהנה שוב הגיעו גנבי הכוורות לשטח. מדובר במכת מדינה שלמרות כל התחכום שנוקטים בו החקלאים, ברוב המקרים כשהם מגיעים לשטח, הם מוצאים משטח ריק מכוורות ודבורים.

ספקטור (כן.. הבן של..), עלה על הרכב ודהר אל שטח הכוורות שהונחו ביער הקדושים, סמוך לכביש שמוביל לכסלון. מאות מטרים ספורים, לפני שהגיע ליעדו, ראה מולו רכב שנראה לו חשוד. הוא חסם את נתיב התנועה שלו וכשזה עצר, הוא ניגש אל היושבים ברכב.

"מה אתם עושים פה?" שאל אותם, ובתגובה קיבל קנה של M-16 מכוון לעבר ראשו. "הבנתי בדיוק במי מדובר. שמעתי את קול דריכת הנשק" אמר שי, כשבמקביל נשמע קול מהרכב, "אנחנו צבא. תזוז מיד מהדרך". בתגובה, דרש מהם ספקטור תעודה מזהה. מתוך תא הרכב החשוך הוציא מישהו לשנייה תעודה כלשהי. "זה היה בטח כרטיס אשראי, או איזה חברות במועדון קניות" אמר שי.

"אמרתי למחזיק ה-M-16 שהוא עוד יצטער על שהוציא את הנשק. בשלב הזה הם כנראה חשבו שאני שוטר ונכנסו ללחץ. הם לא הבינו שמדובר בבעל הכוורות". מוסיף שי. בתגובה ניסו יושבי הרכב להתחזות לפועלים שעבדו בשטח ברדיית דבש. "פתח את האוטו" הורה לו שי, ונענה ב-"אין לנו כלום".

כאן פתחו השודדים במונולוג בכייני ומתחסד:" זה הכוורות של איזה ערבי שאנחנו אוספים לו את הדבש. מנייאק הערבי הזה שעבד עלינו ואמר שאלה הכוורות שלו. שמע אחי שלי, תעזוב אותנו, תן לנו ללכת ונשכח מהכל".

בשלב זה הגיע לשטח גם רכב חברת האבטחה. השודדים שהבינו שהמשטרה כבר מעורבת, פתחו במנוסה. אחד ברח רגלית ונעלם בחשיכה. השניים האחרים עלו לרכב, ונמלטו תוך שהם משליכים מתוכו את הדבש הגנוב שנרדה על ידם זמן קצר קודם, יחד עם חלקי כוורות.

ספקטור יחד עם רכב האבטחה, פתחו במרדף קצר שהסתיים בכביש לכסלון כשהגנבים מצליחים להימלט. אלא שהיו בידיו די פרטים מזהים שאפשרו לחוקרי המשטרה לעלות על השודדים ולעצרם.

לשאלה: מה עבר לך בראש מול קנה הנשק? ענה שי:" אני לוקח את זה בחשבון כשאני יוצא לרדוף אחרי גנבים. זו לא הפעם הראשונה שגונבים לי דבש וכוורות, פעם אפילו זרקו עלי פטיש. אבל זו פעם ראשונה ששלפו מולי נשק חם. הבנתי שאני יכול לחטוף כדור, אבל לא הייתי היסטרי בכלל. זה יכול לקרות, אבל הם התנהגו בטיפשות ואת זה הבנתי מהר".

ביום ראשון השבוע, גזר השופט צבי סגל, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים את דינם של השלושה. אחד מהם חייל וכולם יחד בני משפחה אחת, מוכרת היטב במשטרה. הם הורשעו בשוד מזויין ונגזרו עליהם שנתיים וחצי ושלוש שנות מאסר בפועל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות