חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האם יוחזרו תורני הניקיון לבתי הספר

 

אפילו המנקות מתקשות להתגבר על הטינופת בשירותים של בתי הספר בעיר כשהן מוצאות שתן על הרצפה, וניירות טואלט על התקרה. של מי האחריות?

 

הנהגת ההורים העירונית בראשות מיגל הרף, דנה בישיבתה החודשית בנושא הניקיון במוסדות החינוך במודיעין מכבים רעות. לישיבה הוזמנו האחראי על המשק והניקיון בעירייה יוסף חרד ומנהל אגף שפ"ע שלמה עטר.

בישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון נסב הדיון גם על המציאות בשטח וגם על האפשרות שהתלמידים ייקחו אחריות וילמדו לשמור על הניקיון.

התברר כי בחודשים האחרונים הופחתו באופן משמעותי הקנסות שמוטלים על חברות הניקיון. יוסף חרד הסביר כי מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הבודדות בארץ בה מנהלות ומנהלי בתי הספר מגישים דוח ניקיון חודשי והקבלנים, על פי החוזה, נקנסים כאשר רמת הניקיון נמוכה.

חרד: "אם פעם היו קנסות של 24 אלף שקל בחודש ואחר כך 19 אלף שקל לחודש הרי שעכשיו כמעט אין קנסות וכמעט אין תלונות."

נציגי הורים בישיבה טענו כי הסיבה לכך לא תמיד מעידה כי אכן השירותים נקיים אלא נובעת מהעובדה כי ישנן מנהלות שמרחמות על עובדות הניקיון אשר משתכרות שכר מינימום והן לא רוצות לכתוב דוחות שלילים שכן הקנס יורד מהשכר הזעום של המנקות.

חרד תיאר את ההשפלה והקשיים להן זוכות עובדות הניקיון במוסדות החינוך. "הוזעקתי לבית ספר ומצאתי את המנקה בוכה אחרי שילדי כיתה ו' השתינו על הרצפה בשירותים וצעקו עליה שתנקה."

"ואז בהפסקה השנייה שוב שתן על הרצפה וניירות טואלט מודבקים לתקרה. איפה החינוך? איך אפשר ככה להתנהג למנקה? זורקים ניירות, מקשקשים על הקירות, הורסים, שוברים מכסי אסלה. אנחנו מסדרים ושוב שוברים".

בדיון שנסב על חינוך התלמידים לשמירה על הניקיון והסדר הועלתה בין היתר ההצעה לעשות תורנות ניקיון בקרב התלמידים כך שהם אלו שייקחו אחריות וידאגו שלא ילכלכו את השירותים ולא יעשו וונדליזם.

ראש מינהל החינוך מאיר שמעוני אמר כי תורנות ניקיון של התלמידים יכולה להיעשות רק אם בית הספר מסכים לכך. שמעוני: "פעם באמת היו בבתי הספר תורני ניקיון. נחזיר עטרה ליושנה ומה שהיה טוב פעם נחזיר היום. אם תורן ניקיון היה טוב בואו נחזיר את זה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות