חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עירוני ג’: חריגות ברמת גז ראדון

 

בבדיקות שגרתיות של העירייה הונחו 150 גלאי גז ראדון במוסדות החינוך. בארבעה בתי ספר נמצאו חריגות. למנהלות ניתנה הנחיה לאוורר את החדרים

 

במהלך חודש דצמבר 2006 הונחו 150 גלאים למדידה ארוכת טווח של הימצאות גז ראדון במוסדות חינוך שונים בעיר כחלק מהבדיקות שמבצעת עיריית מודיעין כל שנתיים לאיתור גז ראדון.

התוצאות שהגיעו בשבוע שעבר מצביעות על כך כי במרבית מוסדות החינוך אין חריגות פרט לארבעה בתי ספר: תיכון מכבים רעות, עירוני ג', רמון ויפה נוף.

הכמות המותרת של ריכוז ראדון בבדיקה ארוכת טווח הוא עד 200 בקרל/מ"ק. ותוצאות גבוהות מהרמה המותרת נמצאו כאמור בארבעה מוסדות חינוך.

בבדיקות נמצא כי באולם הספורט בתיכון מכבים רעות במחסן מתחת לטריבונות נמדדה רמה של 260.

בבית ספר ע"ש רמון נמדדה רמה של 289 בחדר המחשבים ובחדר של אב הבית נמדדה רמת ריכוז ראדון של 270 בקרל. בבית ספר יפה נוף ברעות שמארח את תלמידי יחד נמצאה באחד החדרים רמה של 218.

ובתיכון עירוני ג' נמצאו חריגות ב-4 מקומות. בחדר של אב הבית נמדדה רמה של 265, בחדר המחשבים הגדול נמדדה רמה של 267, בחדר המחשבים הקטן נמדדה רמה של 230 ובחדר אומנות נמדדו 271 בקרל.

מדוברות העירייה נמסר כי בכל התוצאות המוזכרות קיימת חריגה קטנה מאוד מהתקן. במקום המצוין בתיכון מכבים רעות הייתה במדידה הקודמת חריגה גדולה ביותר מהתקן והמדידה הנוכחית מראה כי הייתה ירידה מהותית ברמות גז הראדון שנמדדו, בעקבות פעולות אוורור שננקטו במקום.

מנהל אגף השירות בעירייה פנה לכל מנהלות בתי הספר שבהם נמצאו מדידות חריגות, עדכן אותן בתוצאות המדידות והנחה אותן לאוורר את המקומות בהם מדובר - אם באמצעות מערכות אוורור ואם באמצעות פתיחת חלונות ומכסי צינורות אוורור. בעוד מספר חודשים תיערך בדיקה נוספת במקומות אלה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות