חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

סוכל פיגוע תופת בבית כנסת במודיעין

 

נעצרה חוליית מחבלים אשר תכננה לבצע פיגוע תופת בבית כנסת במודיעין. התראה לבתי הכנסת בדבר הכוונה לביצוע הפיגוע נמסרה עוד בפברואר השנה

 

נחשפה חוליית מחבלים שתכננה בין השאר לפוצץ בית כנסת במודיעין. בחוליה היו 12 פעילים כולם חברי ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין.

התארגנוות החולייה ופעילותה היו בכפר דורא שבדרום הר חברון. החוליה הופעלה והוכוונה על ידי פעילי הארגון מעזה. בחקירת העצורים האחרונים עלה כי אחד מחבריה עבד באתר בנייה סמוך לבית הכנסת בעיר מודיעין, שם עלה בו הרעיון לביצוע הפיגוע.

בנוסף, תכננו חברי החוליה לבצע חטיפת אזרחים אמריקנים, כקלף מיקוח לשחרורו של מזכ"ל האירגון, אחמד סאדאת, הכלוא בישראל.

ניסיון כושל למימוש חטיפה שכזו בוצע על ידם לפני כשנה, התייר האמריקאי הבריח את החוטפים בצעקותיו. כמו כן תוכנו על ידם פיגועי ירי, הנחת מטעני חבלה וביצוע פיגועי דקירה.

בפברואר השנה נעצר רמזי חסן חסין שראונה, פעיל חזית עממית מהכפר דורא שבהר חברון, רמזי, הוא שחשף במהלך חקירתו בשב"כ את פעילות חוליית החזית העממית.

שראונה הודה בחקירתו כי נמצא בקשר עם פעילי חזית עממית בכירים מרצועת עזה, אשר מסרו לו כי בכוונתם להקים חוליות חזית עממית בשכם ובג'נין וכי ברצונם שהוא יקים חולייה באזור חברון.

בהמשך, ביקשו הפעילים ברצועה משראונה לגייס מפגע לטובת ביצוע פיגוע התאבדות בישראל ומסרו כי מעוניינים שהפיגוע יתבצע בבית כנסת "כנקמה על פעולות היהודים בהר הבית".

שראונה, אשר עבד ללא אישור באתר בניה במודיעין הממוקם סמוך לבית כנסת בעיר, ביקש אישור מהפעילים לבצע את הפיגוע בבית כנסת זה, אותו הכיר על רקע עבודתו באזור.

בחקירתו ציין שראונה כי בסופו של דבר, תכנן לפוצץ את בית הכנסת במודיעין כשהוא ריק מאנשים ולהימלט לכיוון רמאללה. לשם הוצאה לפועל של תוכניתו ביצע אף סיור מקדים בבית הכנסת.

נזכיר כי התראה חמה בדבר הכוונה לפגע בבית כנסת בעיר הועברה בפברואר השנה, לידיעת גבאי בתי הכנסת בעיר. בהמשך, נערכו שיחות ופעילויות של המשטרה ומערכת הבטחון במודיעין גם עם קהל המתפללים בבתי הכנסת שהתבקשו לפקוח עין ולהיזהר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות