חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

עזסתן לא פה!

 

מה אומרים בכפרים הפלסטינים שסביבנו על הארועים בעזה ובאיו"ש? ומהו המקור האמיתי ל"עוז רוחם" מול החמא"ס?

 

מה חושבים ואומרים (וזהו שילוב שאינו כה טריוויאלי שם), בכפרים הפלסטינים שלידנו, בגוש מודיעין? בשתי שיחות נפרדות עם תושבים, עולה מסר ברור: "כאן אנחנו לא ניתן להם, לחמאס, לעשות את שעשו בעזה!"

למרות המסר התקיף, ניתן לחוש בחשש שמקורו באי הודאות ביחס למה שבאמת עשוי לקרות פה, באיו"ש. הדוברים היו נחרצים מאוד בדעתם, אולם לא היו בטוחים ביכולתם לממש זאת.

בפועל, בשטח, ניכר אפקט הדומינו שהוא תוצאה של הקמת ממשלת החירום על ידי אבו-מאזן, ביום ראשון השבוע. כך, בג'נין ובשכם, השתלטו חמושים מאירגון הפתח' על בניני העיריות והמועצות והציבו אנשים משלהם בכל התפקידים אותם נשאו אנשי חמאס. ביום חמישי האחרון, כבר החלו כוחות הבhטחון הפלסטיניים, בליווי אנשי פתח', לבצע מעצרים המוניים של אנשי חמאס בכל רחבי איו"ש.

ניצנים ראשוניים של אלימות של ממש ניתן כבר לראות בשכם. שם, הרגו אנשי פתח', ביום שני השבוע, שני פעילי חמאס.

במהלך החדשים האחרונים ביצע צה"ל סדרת מעצרים נרחבת בכל רחבי איו"ש, ובכלל זה גם בכפרים שלאורך כביש 443 ומרחב מודיעין. אין ספק שהמוטיבציה בשטח הפלסטיני כיום היא אנטי חמאסית.

האפשרות שהחמאס יצליח "לכבוש" את איו"ש פיסית, בכח הזרוע, אינה בלתי אפשרית, אולם קשה הרבה יותר לביצוע, זאת בעיקר בשל נוכחות צה"ל בכל הכפרים והערים בשטח.

קשה לדעת מה היה קורה בסיטואציה אחרת, בה היה מרחב איו"ש אוטונומיה הדומה לזו שבעזה. למעשה "גבורתם" של כוחות הבטחון הפלסטינים, פה במרחב רמאללה-מודיעין ושאר איו"ש, נובעת בעיקר מידיעתם שצה"ל עומד כיום לצידם. ואת זה אומרים היום בלי חשש, גם תושבים מהכפרים שלידנו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות