חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

בג’’צ נזף, אבל השער נותר

 

שופטות הבג"צ נזפו קשות בצה"ל בשל אי ביצוע החלטות בית המשפט בדבר אי הקמת שער בגדר ההפרדה בבילעין. אולם בסוף, בפסיקתן, הותרו השער וסגירתו בלילה

 

בצו ביניים שהוציא בג"צ אתמול (ד') נגד צה"ל, נוזף בית המשפט במערכת הבטחון על שהפרה את החלטת בית המשפט כשבנתה שער בגדר ההפרדה סמוך לבילעין. "צה"ל עשה דין לעצמו ואף לא מצא לנכון לדווח על כך לבית המשפט", נאמר בפסק הדין.

מדובר בהחלטת בית המשפט שניתנה לפני כשלושה חודשים ביחס להקמתה של גדר ההפרדה בקטע ג' מול בילעין. באותה ההחלטה נכתב כי: "לא ייבנה שער בקצה הצפוני של קטע ג" וכי "שטח זה יישאר פתוח למעבר חופשי".

עם זאת, קיבלו שופטות הבג"צ, בייניש, ריבלין ופרוקצ'ה חלקים מטיעוני מערכת הביטחון וקבעו כי: "לגופה של הבקשה, לאחר שעיינו בטענות הצדדים ובחנו את החומר שהונח לפנינו, שוכנענו כי לא ניתן להיעתר לבקשה במלואה. פתיחתו של השער למשך שעה וחצי בלבד בכל יום, כמבוקש על-ידי המשיבים, תחמיר את הפגיעה בתושבי בילעין, ותפגע באופן משמעותי בנגישות לאדמותיהם החקלאיות ובעיבודן. עם זאת, מקובלת עלינו עמדת המשיבים לפיה הותרת השער פתוח במשך כל שעות היממה, ובייחוד בשעות הלילה, אינה הכרחית אף היא. זאת, נוכח חשיבותה המצומצמת למעבר חקלאים לאדמותיהם לשם עיבודן בשעות אלה, נוכח טענות המשיבים בדבר הסיכון הביטחוני הנוצר עקב החשש מפני ניצולו של השער לשם כניסה שלא כדין לישראל, ומתוך רצון לצמצם את הסיכון לשלומם של החיילים המוצבים בשער בשעות הלילה."

"כן מקובלת עלינו העמדה כי יש לאפשר מעבר בשער בשלב זה לתושבי בילעין בלבד, בהתאם לרציונאל לפיו חומרת הפגיעה הנגרמת מהסדרי המעבר בשער נובעת מהניתוק בין תושבי בילעין לבין אדמותיהם. בנסיבות אלה, אנו קובעים כי עד למתן הכרעה בעתירה יישאר שער בילעין פתוח למעבר תושבי בילעין החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד לשעה 20:00 בערב"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות