חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שערוריית החיסונים

 

השבוע נחשפים לראשונה נתונים מדאיגים: אלפי ילדים במודיעין לא חוסנו בשנים האחרונות. נשקלת אפשרות לפתוח מוקד חיסונים עירוני בחופש הגדול

 

מנהלת מחוז של האגודה לבריאות הציבורית, תמר בן שושן, חשפה ביום ראשון השבוע נתונים מדאיגים על היקפי התלמידים במודיעין מכבים רעות שטרם קיבלו חיסונים.

זאת לאחר שבחודש אפריל עברה אחריות החיסונים ואחיות בתי הספר מידי משרד הבריאות אל האגודה.

הנתונים הוצגו ביום ראשון השבוע בפגישה שזימן מחזיק תיק הבריאות, הסגן מיכאל חרל"פ, בנושא חיסונים לתלמידי בתי הספר בעיר. בישיבה השתתפו גם נציגת מינהל חינוך ליזי הרשקוביץ, רכזת הבריאות העירונית עמית שפאן-שגיב ויו"ר הנהגת ההורים העירונית מיגל הרף.

תמר בן שושן יידעה בפגישה את הנוכחים בנתונים הקיימים ברשותה על היקף התלמידים שלא חוסנו בעיר. כמו כן ציינה כי בשטח עדיין נאספים נתונים נוספים מאחר ויש להשוות אותם מול הרשומות הרפואיות של כל תלמיד.

מהנתונים הקיימים נמצא כי רוב תלמידי כיתות א' ב' ו-ח' לא חוסנו השנה ובנוסף יש צורך גם בהשלמות משנים קודמות.

מתברר כי בכיתות א' לא חוסנו (חצבת, חזרת, אדמת) 832 תלמידים מתוך 1,696 תלמידים. בכיתות ב' המספרים אף גדולים יותר - מתוך 1,490 תלמידים לא קיבלו חיסונים 1,346 תלמידים. בכיתות ח' לא קיבלו חיסונים של דיפטריה וטטנוס כ-1,000 תלמידים מתוך 1,212 תלמידים.

עוד דיווחה בן שושן כי כ-3,200 תלמידים לא קיבלו השנה חיסוני שגרה, בנוסף ישנם תלמידים שלא קיבלו חיסונים בשנים הקודמות.

החיסונים הדחופים ביותר הינם של תלמידי כיתה ח' מאחר וישנם תלמידים שנוהגים לעבור למערכות חינוך שונות מחוץ לעיר. לצורך השלמת החיסונים לשכבת גיל זו תוסיף האגודה צוות אחיות נוסף ומינהל החינוך יתגייס להסברת החשיבות להנהלות בתי הספר.

על פי תוכנית העבודה של האגודה החלו כבר במהלך מאי, לחסן את תלמידי כיתות ח' בחטיבת מור. מתוך 270 תלמידים מועמדים חוסנו בינתיים 198 תלמידים. החודש ייערכו יומיים השלמות חיסונים בבית ספר רמון לתלמידי כיתות א', ב'.

ובחטיבות הביניים: בתיכון עירוני ב' החלה הכנה לקראת חיסוני כיתה ח', בעירוני א' ועירוני ג' נבנית תוכנית עבודה ויש צורך להוסיף גם יחד, הישיבה והאולפנה.

בהנחה שעד תחילת שנת הלימודים הבאה יאוישו מספר תקני אחיות נוספות עבור בתי ספר במודיעין אזי עד נובמבר 2007, מתחייבת האגודה לחסן את רוב התלמידים בחיסונים שלא בוצעו במהלך השנה הנוכחית.

לאור המצב שוקלת האגודה לקיים בקיץ מבצע חיסונים במוקד חיסונים עירוני שיוקם בעיר.

עוד סוכם שעד סוף השבוע תעביר האגודה לידי העירייה פירוט מדויק של תוכנית העבודה לחיסונים בבתי הספר עד לסיום שנת הלימודים, שתהיה פועל יוצא של מספר האחיות שיועמד לרשותם.

הובהר על ידי האגודה כי החל גיוס אחיות חדשות על מנת להעמיד כמות גדולה של אחיות לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה. גיוס האחיות יאפשר חיסון רוב הילדים, לדברי האגודה, בצורה שוטפת במשך שנת הלימודים הבאה על פי תוכנית הלימודים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות