חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שלמה לשם יקיר העיר מודיעין

 

השבוע התבשרנו כי שלמה לשם, יו"ר הנהלת "חברותא", יקבל תעודת הוקרה כיקיר העיר יחד עם עוד עשרה אזרחים, שהתנדבותם לטובת הקהילה תצוין באופן זה

 

שלמה נהג לכתוב בקביעות באתר זה כתבות בנושאים מענייני היום לגמלאים ולקשישים. הכתבות שלו עסקו בכל מה שמעניין את בני הגיל השלישי, החל בהנחות מיוחדות וכלה בנושאים שברומו של עולם.

לפני למעלה משנתיים הצטרפנו לאוטובוס מיוחד שהסיע גמלאים ממודיעין להצגת תיאטרון בעיר הגדולה. מאחורינו ישב אדם עם שיער שיבה אסוף לקוּקוּ, ודיבר ללא לֵאות על ההצגה ועל תיאטרון בכלל. משם הוא עבר למוסיקה קלאסית ולביקורת סרטים, ולבסוף הוא גם חיווה דעתו על ענייני היום, והכל בעברית צֶחה.

לימים, כשהגעתי ל"חברותא" הכרתי את האיש הזה, שלמה לֶשֶם, מנוע טורבו שאיננו נח, איש אשכולות, בּוֹר סוּד שאינו מאבד טיפה.

שלמה וציפי לֶשֶם הגיעו למודיעין לפני כתשע שנים, והתחילו בפעילות התנדבותית. יחד עם קבוצת חברים הם הקימו מועדון חברתי לגמלאים, "חברותא", כי המוטו שלהם היה ונשאר: "אם אין אני לי - מי לי?!".

בתושייתו ובגישה היצירתית שלו מצליח שלמה כבר שלוש שנים להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. בלוח התוכניות של "חברותא" תוכלו למצוא הרצאות נושאים שונים לצד ערבי שירה בציבור. אפשר להקשיב ליניב שטרייפלר מקריא על פה סיפורים מפרי עטם של מיטב הסופרים בעברית ובשפות העולם, וניתן להאזין להרצאות מלוּווֹת בהדגמות של רועי עלוני בנושאי מוסיקה קלאסית.

שלמה מארגן ויוזם טקסים מיוחדים לחגים ולמועדי ישראל ומסיבות ימי הולדת לחברי המועדון. ידו בכל ויד כל בו. חברים רבים מתנדבים לסייע ולעזור, אבל שלמה מנצח ביד רמה על המלאכה, והוא בקי בפרטים עד לאחרון שבהם. אם חסרות מילים לשיר מסוים לחגיגת ט"ו בשבט, ואין אפשרות להשיג אותן, הוא יתקשר למשורר או למלחין, ויקבל את המילים בפקס.

לאחרונה צולם שלמה באתר זה כשהוא מופיע עם קבוצת גמלאים בגני ילדים. הקבוצה שָמה לעצמה למטרה ללמד את הילדים מעט על הזמר העברי הישן והטוב. יחד עם חנה אבני, האקורדיאון והחברים עשה שלמה את מה שהוא הכי אוהב: הוא שר לילדים משירי ארץ ישראל.

אחד-עשר אנשים ראויים קבלו תעודת הוקרה על התנדבות מיוחדת בקהילה. כל אחד מהם תרם ופעל לטובת ציבור זה או אחר, אבל שלמה לשם הביא לגמלאי מודיעין חיי חברה תוססים ומלאי תוכן, ומילא בכך צרכים תרבותיים שבמקומות רבים אחרים נעשים ומבוצעים על ידי מחלקה עירונית שלמה. על כך אנו מודים לו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות