חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אבני החושן: תלמידים בלי בית ספר

 

כבר שלוש שנים מתארח ביה"ס אבני החושן בביה"ס קשת. ב-1 בספטמבר הם יצטרכו להתפנות וההורים יוצאים למאבק. בעירייה מחכים לראש הממשלה

 

הורי בית ספר ממ"ד אבני החושן זועמים על כך שבשנת הלימודים הבאה יאלצו ילדיהם לעבור להתארח בבית ספר ממלכתי יא' בשכונת קייזר והשבוע הם החליטו על צעדי מחאה במטרה לזרז את בניית מבנה הקבע כדי להביא לפתיחתו ב-1 בספטמבר.

ביה"ס אבני החושן, המתארח זו שנה שלישית בביה"ס קשת, אמור היה לעבור בשנת הלימודים הבאה למבנה הקבע בעמק בית שאן. אולם עיכובים בבנייה יאפשרו את פתיחתו רק באמצע שנת הלימודים הבאה.

בעקבות הגידול במספר התלמידים יאלץ בית הספר לעבור ב-1 בספטמבר להתארח בממלכתי יא' עד סיום בניית מבנה הקבע.

לטענת ההורים לא טרחו בעירייה לזרז את קידום הבניה וכל הטיפול בנושא גבל במחדל כך שלמרות שהעובדה בשטח החלה לפני מספר חודשים עדין לא הושלם השלד למבנה.

הנהגת הורי אבני החושן נפגשה בעבר עם ראש העיר ובכירים בעירייה והתריע במשך כל השנה על כך כך שהסיכוי לסיום המבנה בזמן קטן ודרשה שתוכן תוכנית מגירה למקרה חרום.

בעקבות הסחבת בבניה, כינסה הנהגת ההורים אסיפת חירום בה הוחלט לחתום על עצומה הקוראת לעירייה לפעול מול הקבלן לעבור לקצב עבודה מסביב השעון במטרה לסיים את הבניה עד לפתיחת שנת הלימודים ובכך למנוע את הצורך בטרטור התלמידים.

ההורים החליטו שבמידה ולא יתרחש שינוי ינקטו צעדים חריפים יותר עד כדי השבתת הלימודים. את ההורים מנחה תקדים בית ספר "האלה" שעמד במצב דומה חודשיים לפני פתיחת הלימודים ורק נקיטת אמצעים חריפים של ההורים הביאה את העירייה לעבוד סביב השעון ולסיים את הבנייה עד פתיחת שנת הלימודים.

לדברי יו"ר הנהגת ההורים, יוסי דידי, גם אם יקרה הנס ובית הספר יושלם עד ה-1 בספטמבר צפויה לתלמידים מסכת ייסורים ארוכה משום שבשלב הנוכחי של הבניה עתידות להבנות רק 10 כיתות, כאשר כבר בשנה הקרובה צפוי "אבני החושן" לגדול ל-11 כיתות מה שאומר שגם אם יאוכלס ביה"ס הוא יאוכלס בחוסר ושנה לאחר מכן שוב יידרש לתת מענה מאולץ לכיתות נוספות.

דידי מסר כי במאבק הנוכחי החליטו ההורים ללכת על כל הקופה ובכוונתם לדרוש מהעירייה להקצות לאלתר תקציב נוסף להשלמת כלל המבנה כבר כעת עוד לפני האכלוס על מנת שהתלמידים לא יאלצו ללמוד באתר בניה, כמו כן דורשים ההורים מספר שינויים הכרחיים במבנה כגון קירוי לרחבת התכנסות ושינוים בטיחותיים הכרחיים.

ההורים זועמים על כך שבמשך זמן רב הולכו שולל על ידי הבטחות שווא בדבר סיום צפוי של הבניה ובכוונתם להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה ולעקוב מקרוב על התקדמות הבניה ופתרון הבעיות.

דידי: "מדהים לראות כיצד שנה אחר שנה נזכרים בעירייה ברגע האחרון ששנת הלימודים בפתח וצריך לתת מענה לאוכלוסיה הגדלה במודיעין, מישהו שם בעירייה צריך להתעורר ולהפסיק לכבות שרפות על חשבון התושבים".

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "ברחבי העיר נבנים מדי שנה מספר בתי ספר וגני ילדים, כדי למלא אחר צרכי התושבים. זהו כורח המציאות של החיים בעיר המתפתחת בקצב בו גדלה עירנו, כאשר המדינה עדיין לא שינתה את סדרי העדיפויות שלה בנוגע להענקת עדיפות לבניית מבני חינוך במודיעין מכבים רעות. בתי ספר רבים בעיר התארחו ומתארחים בבתי ספר אחרים, ככורח המציאות וכפתרון זמני עד לבניית מבני בתי הספר עבורם."

"העירייה עושה ככל יכולתה כדי לזרז את הבנייה במימון שהתקבל. מינהל החינוך ואגף ההנדסה מוצאים מדי שנה פתרונות יצירתיים לכל התלמידים הלומדים בעיר, וכך נעשה גם בבית הספר אבני החושן. משרד החינוך, האחראי על בניית בתי הספר וגני הילדים בארץ, אישר עד כה מימון של שני שליש בלבד מתקציב בית הספר אבני החושן, והמוסד נבנה מכספים אלו."

"הבנייה החלה עם קבלת הכספים ממשרד החינוך. תאריך היעד לסיום בניית בית הספר הוא בחודש נובמבר 2007. בינתיים יתארח בית הספר בביה"ס ממלכתי יא' כפתרון זמני. עם הכניסה לבית הספר, יש די חדרים ללימודים במהלך שנת הלימודים הבאה לכל התלמידים."

"אגף ההנדסה מוודא כי הבנייה מתקדמת בקצב משביע רצון והןא מקווה כי הקבלן יעמוד בתאריך היעד ללא כל הפרעה של גורמים שאינם באחריותו. באשר לקירוי רחבת ההתכנסות ושינויים בתוכניות - ראש העיר הודיע להורים כי יעלה את הנושא ויבקש לכך תקצוב כשראש הממשלה יבקר בעיר. ראש הממשלה עדיין לא הגיע לעיר ולכן עניין זה נדחה עד לבדיקתו. העירייה עושה את כל המאמצים על מנת לקבל הרשאות כספיות נוספות להשלמת בינוי בית הספר מעבר להרשאות הקיימות כיום ממשרד החינוך".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות