חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

בג”ץ אישר להמשיך בהקמת הגדר במודיעין עילית

 

השופטים ביניש, ריבלין ופרוקצ'יה קבעו: תוואי הגדר באזור מודיעין עילית נקבע משיקולי ביטחון בלבד

 

בג"ץ דחה שלשום (ג') את עתירותיהם של תושבי הכפר דיר קדיס ושל האגודה לזכויות האזרח, נגד תוואי גדר ההפרדה המתוכנן לעבור בין גבולה הצפוני של מודיעין עילית (אחוזת ברכפלד), לבין הכפרים דיר קדיס ונעלין.

במקביל נדחו עתירותיהן של חברות נדל"ן שרכשו קרקעות שהיום נמצאות בצד הפלשתיני של הגדר. אורך תוואי הגדר במקום 2.2 ק"מ, והוא אמור להשאיר בצד הישראלי של הגדר 1,680 דונם מאדמות דיר קדיס. השופטים דורית ביניש, אליעזר ריבלין ואילה פרוקצ'יה קבעו כי "שוכנענו שתוואי הגדר לא נקבע משיקולים מדיניים, אלא על רקע מציאות הטרור הקשה".

יוזכר כי עד כה נותר קטע בין הכפר מידיא במערב, לדיר קדיס במזרח, שהעבודות להקמת הגדר "נתקעו" בו בשל ההמתנה לפסיקת בית המשפט בנושא. קטע זה משמש בחדשים האחרונים צוואר בקבוק המנקז אליו את השבחי"ם שמנצלים את הפירצה כדי להגיע ללא בעיה לכביש 443 ומשם לכל מרכז הארץ.

מאידך, פסיקת בית המשפט בנושא זה ודחיית עתירת רוכשי הקרקעות היהודיים במקום, לא פתרה את בעיית אי חוקיות הבניה בשטחים של "מתיתיהו-מזרח", שם כולל להרחבות בניה בלתי חוקיות שבוצעו במזרח מודיעין עילית ושטרם הוסדרו חוקית. שם קביעת הבג"ץ להקפיא את המצב הקיים, עודנה קיימת.

ביניש: "מקובל עלינו שהקמת הגדר קרוב יותר למודיעין עילית תפחית מהפגיעה בתושבי דיר קדיס, אך התוואי החלופי איננו מקיים את מטרות הביטחון המונחות ביסוד הגדר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות