חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שור: לבטל את שעות התל’’ן

 

אורי שור דורש לבטל את שיעורי התל"ן במסגרת שעות הלימודים ולהפסיק את הגבייה מההורים. "אם ההורים מממנים את שעות הרוחב לאן הולכים הכספים?"

 

עם תחילת ההיערכות לשנת הלימודים הבאה קורא השבוע אורי שור, יו"ר הנהגת ההורים בביה"ס "ניצנים" וסגן יו"ר הנהגת ההורים העירונית, לביטול גביית הכספים עבור שעות תל"ן המתקיימות במהלך שעות הלימודים.

במכתב ששלח למחזיק תיק החינוך, ראש מינהל החינוך וראש העיר, קורא שור לבטל את שיעורי התל"ן ולאסור את הגבייה הכפולה והמיותרת של כספים מההורים ובמקביל להיערך לכך ששיעורי התל"ן, אם יתקיימו, לא יבואו על חשבון יום הלימודים הרגיל ולא יחייבו את ההורים שלא רוצים בכך בנטל כספי מיותר.

"התל"ן, הינו שיעור האמור להתקיים, אם בכלל, בנוסף ליום הלימודים ולא במקום שעות לימוד שבמסגרת יום הלימודים", אומר שור, "כך נגזלות שעות לימוד המגיעות לתלמידים כחוק".

שור מציין כי התל"ן, כשמו כן הוא - תוכנית לימודים נוספת, האמורה להתקיים, אם בכלל, בשעות אחר הצהריים ובנוסף לשעות הקיימות ולא כתחליף לשעות שנקבעו בתוכנית הלימודים.

"מדוע ההורים במודיעין צריכים לשלם מכספם על שיעורים המתקיימים במהלך יום לימודים רגיל ובמסגרת שעות לימוד המגיעות לתלמידים מהמדינה? אם ההורים מממנים את שעות הרוחב, לאן הולכים הכספים שאמורים היו לממן את השעות הללו?" שואל שור.

לדברי שור: "גביית כספים מההורים עבור שעות לימוד במסגרת יום הלימודים הרגיל, אינו מקובל לחלוטין, אינו חוקי, ויש לבטל שיטה זו לאלתר".

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "שעות העשרה במסגרת יום הלימודים מוגדרות כ"רכישה מרצון", עפ"י חוזר מנכ"ל. ההחלטה לקיים לימודים במסגרת שעות העשרה המוגדרות "רכישה מרצון", היא החלטה של הנהגות ההורים בכל אחד מבתי הספר, בשיתוף פעולה עם המנהלת וצוות בית הספר."

"הכסף נגבה ע"י הנהגות ההורים ומופקד בחשבונות הנהגת ההורים. אין כל חובה לקיים לימודי העשרה במסגרת שעות הלימודים. זו זכות השמורה להורים באם הם רוצים לקיימה."

"העירייה מדגישה כי הנהגות הורים והנהלות בתי הספר המקיימות לימודים במסגרת "רכישה מרצון" נדרשות למלא אחר כל הכללים המפורטים בחוזר מנכ"ל. לימודי העשרה אלה אינם באים במקום שעות משרד החינוך, אלא מאריכים את יום הלימודים הנקבע ע"י משרד החינוך."

"בנוסף, לימודי העשרה מתקיימים במקרים רבים לחצי מהכיתה, כאשר החצי השני נהנה בזמן זה מתגבור באחד המקצועות הנלמדים. כך מרוויחים התלמידים גם שעה של לימודים איכותיים, בה יכולה המורה לסייע לתלמידים על פי צרכיהם. כאמור, אין כל חובה לקיים לימודי העשרה בבתי הספר וזו החלטה השמורה להורים ולמנהלות בתי הספר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות