חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נחנכה פינת הנצחה בשבט צופי ’’אופק’’

 

צופי שבט "אופק" ברעות חנכו פינת הנצחה לסגן אמיר בן-אריה וערן כוכבי ז"ל. יחד עימם היו בטקס בני משפחות ההרוגים, בוגרי השבט, ותושבים. החל מיום שישי מתחם שבט "אופק" הוא גם אתר הנצחה לבוגריו וחניכיו ההרוגים

 

טקס חנוכת פינת הנצחה לסגן אמיר בן אריה ז"ל ולערן כוכבי ז"ל, נערך ביום שישי אחה"צ בחצר צופי שבט "אופק" שברעות. בטקס נטלו חלק כל חניכי השבט, בוגריו, בני משפחה וחברים. סגן אמיר בן אריה נפל בשכם בפברואר 2003. ערן כוכבי נהרג בתאונת דרכים ביציאה מרעות כשחזר מפעילות בצופים במאי 2004.

אתר ההנצחה הוקם במגרש ההתכנסות של השבט. במקום ניטעו שני עצי זית עתיקים בני מאות שנים ובמרכזם, בצמוד לתרני הדגלים, הוצב לוח ההנצחה על גבי סלע גיר מקומי.

ראש השבט, שרהל’ה מתן, היתה הרוח החיה והדוחפת של הפרוייקט, וניצחה על הטקס במהלכו נישאו דברים על ידי חבריהם של ההרוגים, בני מחזורם, חניכיהם וראש העיר משה ספקטור.

בדברים אותם נשאו ההורים ניכר כי הפעילות בצופים על פניה השונות, הייתה פן מרכזי בחייהם של השניים. אך סמלי הוא שאמיר ז"ל הקים בשבט את סיירת הצופיות, וערן ז"ל עמד אחר כך בראשה.

אימו של ערן אמרה בפתיחת דבריה: "כאן השבט, כאן המקום שהוא אתם. עצי הזית יזכירו כל הזמן שכאלה הייתם".

בדברים שנשא נציג השכבה הבוגרת נאמר בין השאר: "אנחנו בקרוב מתגייסים לצבא. אנחנו מתכוננים לשירות צבאי משמעותי, בהתאם לאור ולדוגמה שהשארת אחריך".

ראש השבט, שרהל’ה מתן ציינה בדבריה כי השבט כולו הוא ההנצחה של השניים. ויעיד על כך שמו של הגדוד הצעיר בשבט, (כיתות ח’), "גדוד עמיר".

הטקס הסתיים בהדלקת כתובת אש ושירת המנון "היה נכון" - המנון הצופים, והתקווה.

החל מסוף השבוע הפך קן הצופים ברעות מעוד קן צופים, אחד מיני רבים, גם לאתר הנצחה. משמעותו של האתר אינה רק בקרב המשפחות. אלא בעיקר של השבט כולו. היום ובעתיד. מיקומה של פינת ההנצחה מבטיחה שלא תהיה שום פעילות משמעותית בשבט מבלי שערן ואמיר ז"ל, יהיו נוכחים בו, גם אם ברוחם בלבד.

נייחל לכך שאלו השמות האחרונים שנחקקים על האבן בפינת ההנצחה של שבט "אופק".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות