חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אורלב נדרש לסוגית החינוך הדתי במודיעין

 

ח"כ זבולון אורלב הגיע למודיעין לדיון על עתיד החינוך הדתי בעיר. הבעיות לא נפתרו אבל הוחלט לגבש פתרונות יצירתיים

 

ח"כ זבולון אורלב, חבר ועדת החינוך בכנסת, ביקר בערב חג פסח במודיעין לפגישה רבת משתתפים שיזם סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ בנושא תכנון מערכת החינוך הממלכתית דתית בעיר.

בפגישה השתתפו ראש העיר משה ספקטור, מיכאל חרל"פ, שמעון הראל מנהל מחוז ירושלים, מחזיק תיק החינוך בעירייה חבר המועצה משה לוי, ראש מינהל החינוך בעירייה מאיר שמעוני ושרה מאיר מחמ"ד אחראית על החינוך הממלכתי דתי במחוז ירושלים.

לדברי חרל"פ מטרת הדיון הייתה לבדוק את מתן האפשרויות לכל המעוניינים ללמוד במערכת החינוך הממלכתית דתית במודיעין למרות התפיסות השונות.

נזכיר כי עד היום קיימת מחלוקת בנוגע לשתים מהחלטות תוכנית האב לחינוך במודיעין על פיהן לא יפתחו מוסדות חינוך דתיים פרטיים וכי למוסדות הקיימים יהיו אזורי רישום. כמו הוחלט כי בעתיד על פי הצרכים יקום בעיר תיכון ממלכתי דתי.

חרל"פ מסר כי משתתפי הדיון כמעט ככולם הביעו את רצונם לשמר את מרבית התלמידים הדתיים בחינוך הציבורי, אשר מפוקח באופן ישיר על ידי משרד החינוך ומינהל החינוך הדתי במשרד החינוך.

אחד הנושאים שהועלו בפגישה הוא נושא אזורי הרישום וחוסר מתן האפשרות של הניוד בין בתי הספר הדתיים המביא בהכרח ליציאת ילדים מחוץ למערכת הממלכתית דתית בעיר. בנוסף הועלה המחסור בגני ילדים דתיים במתחם קייזר כבעיה נוספת הניגזרת מתכנון מערכת החינוך הממלכתית דתית בעיר.

סוכם על דעת כל הצדדים כי מיד אחרי הפסח יפגש מאיר שמעוני עם שרה מאיר כדי לגבש פתרונות יצירתיים וחכמים בנושא.

חרל"פ: "אני שמח על קיום הפגישה ועל תוצאותיה ומקווה שימצא הפיתרון הטוב לטובת מערכת החינוך הממלכתית דתית בעיר. אכן צריך לעשות יותר לטובת החינוך הממלכתי דתי בעיר ולאפשר לכל דורש למצוא את המסגרת המתאימה לו. לא ניתן לכלוא את המערכת הדתית. גם היא צריכה פריחה ושגשוג".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות